جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


رونمایی از پردازنده سرور جدید AMD در رقابت با اینتل

شرکت ای ام دی از عرضه پردازنده سرور تازه خود به نام Epyc خبر داده که رقیبی جدید برای تراشه های مشابه شرکت اینتل محسوب می‌شود.


به گزارش پی سی ورلد، تراشه های سرور بر روی رایانه های پیشرفته مورد استفاده در شرکت های تجاری، رایانه های شرکت های میزبان وب و ارائه دهنده خدمات کلود و … نصب می شوند و شرکت های سازنده در تلاش هستند با کاهش مصرف برق و هزینه تولیدشان رقبا را از میدان به در کنند.

شرکت اینتل 98 درصد از بازار تراشه های سرور را در اختیار دارد و حالا ای ام دی با استفاده از Epyc در تلاش است بخش بیشتری از بازار یادشده را از آن خود کند.

یکی از تراشه های سری Epyc ای ام دی، Epyc 7251 نام دارد که هشت هسته ای و 2.1 گیگاهرتزی است که البته این سرعت به 2.9 گیگاهرتز قابل افزایش است. Epyc 7601 قدرتمندترین پردازنده این مجموعه 32 هسته ای است و سرعت آن از 2.2 تا 3.2 گیگاهرتز در نوسان است. مهم ترین پردازنده های سرور شرکت اینتل که Xeon نام دارند 24 هسته ای هستند.

پردازنده های یاد شده می توانند از 2666 مگاهرتز DDR4 DRAM، 2 ترابایت حافظه و 128 مسیر PCIe پشتیبانی کنند. قیمت مدل های مختلف این تراشه ها حدود 4000 دلار است.

 

منبع : فارس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *