جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


روش کنترل حجم اینترنت

اگر به راه‌های مختلف از جمله با استفاده از مودم با قابلیت وای‌فای، سرویس اینترنت خود را با دیگران به‌اشتراک گذاشته‌اید، اطلاع از حجم داده مصرف‌شده از سوی دستگاه‌های مختلف نقش اساسی در مدیریت مصرف اینترنت ایفا می‌کند؛ به‌خصوص اگر سرویس اینترنت شما محدود باشد. دقیق‌ترین روش برای آگاهی از حجم داده مصرف‌شده مراجعه به مودم یا به‌اصطلاح صحیح‌تر روتر است، اما تمام مودم‌ها الزاما اطلاعات مذکور را به شما نمایش نخواهند داد.

کنترل حجم اینترنت

در صفحه تنظیمات مودم ممکن است حجم داده مصرف‌شده در بازه زمانی مشخص نمایش داده شود، اما حجم داده مصرف‌شده از سوی هر کدام از دستگاه‌های متصل به مودم چیزی است که کمتر مودمی قادر به نمایش آن است. بهترین راه برای حل این مشکل، استفاده از فرم‌ویر‌های سفارشی جدا از فرم‌ویر اصلی مودم است که از آن جمله می‌توان به DD-WRT اشاره کرد.
با استفاده از این فرم‌ویر قادر به پیگیری زنده و فوری میزان داده مصرف‌شده از سوی دستگاه‌های مختلف خواهید بود و به‌راحتی می‌توانید متوجه شوید کدام دستگاه و چه کسی بیش از همه از اینترنت استفاده می‌کند. بیشتر مودم‌های امروزی از DD-WRT پشتیبانی می‌کنند، اما پیش از نصب فرم‌ویر بهتر است بررسی کنید آیا مدل مودم شما با این فرم‌ویر سازگار است یا خیر. پس از مطمئن شدن از سازگاری دستگاه با DD-WRT ابتدا باید به صفحه تنظیمات مودم مراجعه کنید که معمولا با تایپ آدرس 192.168.1.1 قابل دسترسی است. در صفحه تنظیمات به قسمت Firmware Upgrade رفته و روی گزینه Select File کلیک کنید.
حالا باید آدرس فایل فرم‌ویر DD-WRT را در پنجره باز شده انتخاب کنید و سپس عملیات به‌روزرسانی فرم‌ویر مودم پس از چند دقیقه به‌اتمام خواهد رسید. دقت داشته باشید که در حین انجام عملیات به‌روزرسانی نباید مودم خاموش شود. برای نصب DD-WRT روی برخی از مودم‌ها به انجام تنظیمات اضافی نیاز خواهد بود که در ‌سایت DD-WRT.com و بخش مربوط به دستگاه‌های مورد پشتیبانی در جلوی نام هر مودم به تنظیم مورد نیاز برای نصب فرم‌ویر اشاره شده است. با نصب DD-WRT روی مودم خود علاوه بر نمایش میزان مصرف داده به‌وسیله دستگاه‌های مختلف به ابزارهای مفید دیگری همچون ابزار افزایش قدرت سیگنال وای‌فای یا محدود کردن سطح دسترسی دستگا‌های متصل نیز دسترسی پیدا خواهید کرد.

منبع:عصرارتباط

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *