جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


روش های استعلام خلافی خودرو

کی از دغدغه های رانندگان مخصوصا افرادی که قصد خرید یا فروش خودرو دارند دریافت برگه خلافی یا همان میزان تخلفات رانندگی است. راهنمایی و رانندگی برای دریافت این برگه راه های متفاوتی حضوری و الکترونیکی قرار داده است.

شاید شما نیز از آن دسته افراد باشید که وقت زیادی برای دریافت حضوری این برگه ندارید. در این مطلب به معرفی و ارائه توضیحات درباره راه های دریافت الکترونیکی این استعلام می پردازیم.

روش های استعلام خلافی خودرو

استعلام میزان تخلفات رانندگی از سایت
در سایت پلیس راهور بخشی برای دریافت خلافی خودرو در نظر گرفته شده است. البته بنا به اطلاعات مندرج در این صفحه(برای ورود کلیک کنید)، اطلاعات ارائه شده برای استعلام آفلاین بوده و میزات خلافی تا تاریخ مندرج در همان صفحه به کاربران ارائه می شود.

استعلام 1

معمولا این تاریخ برای ۴ یا ۵ روز قبل از استعلام است. به نظر می رسد، آفلاین بودن این استعلام دو علت اصلی دارد. اولا از هنگام صدور تا ورود قبض های جریمه ساعاتی یا روزهایی فاصله است. دومین دلیل برای عدم برقراری ارتباط با سامانه اصلی است تا امنیت پایگاه داده راهنمایی و رانندگی تامین شود.

استعلام 2

برای دریافت استعلام خلافی تنها به  بارکد پستی ۸ رقمی درج شده در پشت کارت یا بر روی سند خودرو نیاز دارید. البته برای جلوگیری از اختلال سایت توسط ماشین های هک، علاوه بر وارد کردن کد فوق باید کد کپچای موجود در سایت را نیز وارد نمایید.

دریافت پیامکی خلافی خودرو
برای این کار لازم است کد VIN که ۱۷ رقمی بوده و در پشت کارت یا بر روی سند خودرو قرار دارد، را به یکی از شماره های (۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ – ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ – ۳۰۰۰۵۱۵۱) پیامک کنید.

استعلام 3

 

استعلام 4

خلافی خودرو در دفاتر پلیس+۱۰
در دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی فقط برگه خلافی خودروهایی داده می شود که جمع جرایم آنها کمتر از مبلغ ۱۰ میلیون ریال است. برای دریافت برگه تخلفات رانندگی با مبلغ بیش از ۱ میلیون تومان باید به راهنمایی رانندگی مراجعه شود.

هزینه دریافت این برگه ۲۷ هزار تومان و همچنین تعرفه رسیدگی غیر حضوری اجرائیات (بررسی کسر خلافی) ۲۵ هزار ریال است. بابت هر ردیف تخلف قابل اعتراض ۲ هزار ریال دریافت می شود.

در صورتی که خلافی متقاضی بیشتر از ۳ برگ باشد باید به ازاء هر صفحه اضافه ۲ هزار ریال (دویست تومان) پرداخت شود.

استعلام 5

منبع:دیجیاتو

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *