جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


روبات انسان‌نمای EMIEW3 در فرودگاه

گروه صنعتی هیتاچی امیدوار است بتواند روبات انسان‌نمای ۹۰ سانتی‌متری را تا ماه دسامبر به قابلیت‌های مستقلی برای هدایت کاربران به مقاصد تجهیز کند.
روبات انسان‌نمای EMIEW3 در فرودگاه
شرکت هیتاچی استفاده آزمایشی از روبات انسان‌نمای EMIEW3 را برای کمک به مسافران خارجی در فرودگاه هاندای توکیو آغاز کرد.

این روبات حین یک ماه کارآزمایی‌ خود در ترمینال داخلی شماره دو، در یک مرکز اطلاعات تعیین‌شده یا نزدیک یک نمایشگر اطلاعات به گفتگو با مسافران به زبان‌های انگلیسی و ژاپنی می‌پردازد.

گروه صنعتی هیتاچی امیدوار است بتواند این روبات انسان‌نمای ۹۰ سانتی‌متری را تا ماه دسامبر به قابلیت‌های مستقلی برای هدایت کاربران به مقاصد تجهیز کند. روبات مذکور اکنون می‌تواند با سرعت شش کیلومتر در ساعت حرکت کرده و در صورت افتادن، از زمین بلند شود.

در روز رونمایی یک مسافر خارجی از روبات EMIEW3 در مورد محل باجه تبدیل ارز در فرودگاه سوال کرد. این روبات از یکی دیگر از همتایان خود خواست تا وی را به محل مورد نظر ببرد و روبات دوم نیز از مسافر خواست تا وی را دنبال کند.

از زمان معرفی EMIEW در سال ۲۰۰۵، هیتاچی به ارتقای قابلیت‌های این روبات پرداخته است. جدیدترین نسخه این روبات یعنی EMIEW3 که دارای یک پردازشگر کنترل از راه دور برای پردازش تصاویر و صداها است، در ماه آوریل رونمایی شد.

به گفته شرکت سازنده، چندین روبات می‌توانند با استفاده از یک سیستم‌عامل از راه دور به هم مرتبط شوند. هیتاچی امیدوار است بتواند به زودی زبان‌های دیگر مانند کره‌ای و چینی را نیز به قابلیت‌های این روبات بیفزاید.

 

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *