جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ربات Pillo ، مراقب سلامت شما

محققان روباتی ساخته اند که مصرف داروی توسط اعضای یک خانواده را مدیریت می کند.

ربات Pillo ، مراقب سلامت شما

Pillo روباتی است که فعلا در مرحله ایده تجاری قرار داشته اما به دلیل کاربرد مهمی که در حفظ سلامت خانواده دارد احتمالا به زودی کار تولید انبوه آن آغاز می شود.

این روبات به نرم افزار پیشرفته تشخیص چهره و صدا مجهز بوده و در عین حال به شبکه جهانی اینترنت نیز متصل است. محققان این دستگاه را به گونه ای طراحی کرده اند که اعضای مختلف یک خانواده را از روی چهره یا تفاوت صدا به راحتی تشخیص داده و بر این اساس قرص و کپسول هر یک از آنها را بر اساس تجویز اولیه پزشک می دهد.

از آن گذشته افراد می توانند اطلاعات مربوط به داروها را هم از این روبات دریافت کنند.

این نکته که این روبات کوچک می تواند داروهای متنوع مربوط به افراد مختلف را در خود ذخیره کند یک ویژگی مهم برای آن به شمار می آید. این دستگاه به راحتی تشخیص می دهد که چه افرادی داروی خود را گرفته و چه کسانی نیز هنوز این کار را انجام نداده اند.

نکته جالب توجه دیگر این است که Pillo درخصوص داروهایی که امکان ذخیره آنها را ندارد (مانند شربت ها)، از پیامهای صوتی و هشدارهای تصویری استفاده می کند.

همچنین این امکان فراهم شده که روبات بتواند کم شدن ذخیره دارویی خود را به اطلاع اعضای خانواده برساند.

این روبات گنجایش تا ۲۵۰ قرص را دارد و جالب اینکه اگر هر یک از افرادی که باید دارو مصرف کنند به هر دلیل این کار را انجام ندهند، Pillo پیام هشداری را به تلفن همراه هوشمندشان ارسال می کند.

منبع مهر

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *