جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ربات چهارپای بالا رونده

انواع مختلفی از ربات‌های چهارپا تا امروز به بازار ارائه شده است اما اخرین و جالب‌ترین نمونه آنها، رباتی‌ست که تقریبا از هر سطحی عبور می‌کند و از حصار هم بالا می‌رود.

ربات چهارپای بالا رونده
شرکت «گوست رباتیکز» که در حوزه تکنولوژی‌های رباتیک فعالیت می‌کند، نمونه تازه و خارق‌العاده‌ای از ربات چهارپا را به نمایش گذاشته است که می‌تواند آینده بازار ربات‌های حیوان‌نما را تغییر دهد. در روزگاری که ربات‌های چهارپا با قابلیت‌های محدود، تقریبا هم‌قیمت یک خودروی دست دوم در آمریکا هستند، گوست رباتیکز رباتی به نام «گوست مینیاتور» را عرضه کرده که مدعی‌ است در صورت تولید انبوه می‌تواند به قیمت کم‌تر از 1500 دلار نیز برسد.

این ربات تازه از موتورهای الکتریکی مستقیم بهره می‌گیرد و رفتار و تنظیمات حرکتی آن نیز به‌ جای اتکا به بخش‌های مکانیکی، از بخش‌های نرم‌افزاری دستور می‌گیرند. مینیاتور می‌تواند سطح حرکت خود را از پاهایش لمس و احساس کند و متناسب با آن حرکت خود را تنظیم کند.

این ربات نه‌تنها می‌تواند از پله‌ها بالا رود بلکه قابلیت اعجاب‌آور بالا رفتن از فنس‌ها را نیز در خود دارد. مینیاتور وقتی به سطح غیرمعمولی می‌رسد، آن را با دست و پایش حس می‌کند و سپس برای بالارفتن از آن تصمیم می‌گیرد.

نمونه‌های دیگر ربات‌های چهارپا، تاکنون در میدان‌های مختلف آزمایش شده‌اند و هنوز هیچ کدام به تأیید نرسیده‌اند اما برآورد می‌شود این ربات برای اموری مانند پشتیبانی نظامی، امداد و نجات در مناطقی که پهپادها قابلیت پرواز ندارند و همچنین جست‌وجو در سیارات دیگر و نمونه‌برداری نیز قابل استفاده باشد.

منبع آنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *