جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


راه اندازی سایت ترابردپذیری

ترابرد پذیری امکان استفاده از خدمات اپراتورهای مختلف را می‌دهند.
راه اندازی سایت ترابردپذیری
همزمان با نزدیک شدن به اجرای زمان طرح ترابردپذیری ( MNP ) سایت اطلاع‌رسانی ترابرد راه‌اندازی شد هرچند که هنوز نسبت این سایت با طرح مذکور مشخص نیست.

سایت ترابردپذیری اطلاعات کاملی از مفهوم ترابرد، قوانین و مقررات، جزییات اجرا، دانشنامه و … را در خود جای داده و مشترکان می‌توانند تازه‌ترین اطلاعات درباره این طرح و چگونگی اجرای آن را در این سایت به آدرس www.tarabord.org مشاهده کنند هرچند که هنوز نسبت این سایت با طرح مذکور مشخص نیست.

همچنین تحلیل‌های کارشناسی از مدل اجرای این طرح ملی برای کمک به انتخاب و تصمیم مناسب مشترکان در سایت قرار گرفته است.

طرح ملی ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه جهت افزایش رقابت و دادن حق انتخاب به مشترکان موبایل قرار بود سال گذشته اجرایی شود اما در عمل با مشکلاتی روبرو شد که پیاده‌سازی آن را با تأخیر مواجه کرد.

بعد از آن نیز قرار شد تا طبق وعده مسئولان اجرایی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات این طرح ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری به مرحله اجرا برسد اما باز هم به دلیل مشکلات فنی اپراتورها به تأخیر افتاد.

اجرای MNP یا Mobile number portability موجب می‌شود مشترکان یک اپراتور بتوانند با حفظ شماره به اپراتوری دیگر بروند.

“اصول حاکم بر ارائه خدمات ترابرد‌پذیری شماره‌های تلفن همراه” که قرار است برای نخستین بار در کشور اجرایی شود در جلسه ۱۸۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوب شد.

جالب است بعد این همه مدت تأخیر در اجرای این طرح ملی، در حال حاضر هم روی سایت مربوط به ترابردپذیری عنوان شده است:
“در روزهای اخیر شاهد تغییرات مختلفی در فرایند و نحوه اجرای فرایند ترابردپذیری بوده‌ایم. از طرفی انجام این طرح بارها به تاخیر افتاده است. از این‌رو تصمیم گرفتیم تا زمان اجرای نهایی طرح ترابردپذیری از معرفی فرایند خودداری کنیم تا مخاطان محترم را ناخواسته به اشتباه نیندازیم.”

منبع: تسنیم

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *