جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


راهکار گوگل برای کاهش مصرف اینترنت

معمولا این توصیه را شنیده ایم که اگر قصد داریم اپلیکیشنی را از طریق گوگل پلی استور روی گوشی های اندرویدی دانلود کنیم، این کار را از طریق اتصال به شبکه WiFi انجام دهیم. دلیل این توصیه هم واضح است: حجم اپلیکیشن ها گاهی آنقدر زیاد است که می تواند باعث شود طرح اینترنت ماهانه موبایل شما به سرعت به پایان برسد. اما گوگل از این مشکل به خوبی آگاه است و تلاش می کند راه حلی برای آن پیدا کند.

راهکار گوگل برای کاهش مصرف اینترنت


براساس تازه ترین گزارش ها، گوگل در حال انجام تغییراتی است تا تجربه کاربران به هنگام دانلود از گوگل پلی استور را بهبود ببخشد. در همین راستا، گوگل نیز چندی پیش اعلام کرده بود که قصد دارد به زودی از الگوریتمی برای کاهش حجم بروزرسانی های ارائه شده برای اپلیکیشن ها استفاده کند. البته گوگل همیشه در این زمینه پیشگام بوده، چرا که اگر شما هم جزو کاربران اندرویدی باشید حتما می دانید که هر گاه بروزرسانی برای اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی تان ارائه شود، نیازی نیست کل فایل را دانلود کنید و فقط قسمتی از برنامه که جدید است روی گوشی شما دانلود می شود.

راهکار گوگل برای کاهش مصرف اینترنت2
همین سیاست به خودی خود باعث می شود در میزان مصرف حجم و زمان کاربران صرفه جویی شود. اما این الگوریتم جدید نیز که نام آن bsdiff است موجب کاهش حجم فایل های بروزرسانی به میزان 50 درصد و یا بیشتر در مقایسه با قبل می شود. این تغییرات قطعا با استقبال کاربران مواجه می شود چرا که در بلندمدت از میزان هزینه آنها برای اینترنت می کاهد.
علاوه بر این الگوریتم جدید، گوگل چند وقتی است که در زمینه میزان دیتای اینترنت مصرف شده از طریق گوگل پلی با شفافیت بیشتری عمل می کند. کاربران اندروید حالا می توانند حجم واقعی دانلود اپلیکیشن ها را ببینید، و نه فقط حجم فایل APK. این بدان معنا است که می توانید مدیریت بهتری روی حافظه داخلی گوشی خود داشته باشید.

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *