جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دیوار دیجیتالی بین دو کشور

‌گزارش‌های جدید نشان می‌دهد آمریکا در حال ساخت دیواری دیجیتالی در مرز آمریکا و مکزیک است.

دیوار دیجیتالی بین دو کشور

دیوارهایی از جنس آجری و ملات، در طول چند دهه گذشته محبوبیت خود را از دست داده است. در حال حاضر دیوار دیجیتالی جایگزین مناسبی برای دیوارهای آجری است. دیوار دیجیتالی شامل شبکه گسترده‌ای از حسگرهای حرکتی و دوربین‌های ویدیوئی است.

در حال حاضر نظارت با فناوری بالا بر روی این مرزها وجود دارد. وزارت امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد: تمرکز بیشتر بر روی دیوارهای دیجیتال در آریزونا انجام می‌شود. حدود 145 میلیون دلار برای ساخت‌ 6 برج جدید و تجهیزات نظارتی با فناوری بالا در نظرگرفته شده است.

 

دیوار دیجیتالی جایگزینی برای طرح شبکه یک میلیارد دلاری دیوار مرزی آمریکاست. در سال 2005 قرار بود تمامی مرزهای جنوب غربی با دوربین‌های دیجیتالی تشکیل شده از رادار مجهز شود.

 

وزارت امنیت داخلی آمریکا در سال 2011، پس از تحقیق بر روی این برنامه به این نتیجه رسید استفاده از دوربین‌های دیجیتال و رادار در این منطقه بیهوده است، زیرا این مناطق پرجمعیت بوده و تجهیزات دچار نقص فنی خواهد شد.

 

مرز مشترک آریزونا با همسایه جنوبی خود در حدود 623 کیلومتر است که برای نظارت با فناوری بالای آمریکا بسیار مناسب است.دیوار مجازی بین مرز امریکا و مکزیک برای تشخیص مواد مخدر کارآیی دارد، همچنین اهداف سیاسی را هم دنبال می‌کند.

منبع ایسنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *