جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ژاپن دیسپلی نمایشگر ۶ اینچی با نسبت تصویر ۱۸:۹ معرفی کرد

ژاپن دیسپلی شروع مرحله‌ی تولید انبوه نمایشگرهای ۶ اینچی جدید خود را اعلام کرد.

 

ژاپن دیسپلی (JDI) یکی از تأمین‌کنندگان بزرگ نمایشگر برای گوشی‌ها و دیگر ابزار الکترونیکی به شمار می‌آید. این شرکت اخیرا تولید انبوه نمایشگرهای ۶ اینچی با نسبت تصویر ۱۸:۹ را آغاز کرده است. ژاپن دیسپلی نام «Full Active» را برای این نمایشگرهای ال‌سی‌دی انتخاب کرده و مدعی شده است که این نمایشگرها به دلیل استفاده از سیم‌کشی متراکم، حاشیه‌های اندکی خواهند داشت؛ این شرکت مدعی است که حاشیه‌ی پایین نمایشگر نیز مانند سه وجه دیگر آن کم خواهد بود. این نمایشگر از نسل دوم فناوری Pixel Eyes برای نمایش عمیق رنگ مشکی بهره می‌برد. ویژگی مهم دیگر این نمایشگرها،‌ قابل استفاده بودن آن‌ها با دست خیس است؛ این قابلیت یکی از کلیدی‌ترین نیازهای ابزار ضد آب محسوب می‌شود.

با توجه به این‌که سونی نمایشگرهای خود را از JDI تأمین می‌کند، استفاده از این نمایشگرها در پرچم‌دار جدید سونی دور از ذهن نخواهد بود. سونی، توشیبا و هیتاچی اعضای اصلی در سرمایه‌گذاری مشترک ژاپن دیسپلی به شمار می‌روند. استفاده از نمایشگرهایی با نسبت تصویر ۱۸:۹ به‌احتمال زیاد در ادامه‌ی سال جاری میلادی و سال آینده افزایش خواهد یافت؛ به لطف استفاده از چنین نمایشگرهایی در پرچم‌داران ال‌جی و سامسونگ، بازار رو به رشدی در انتظار این نمایشگرها خواهد بود.

استفاده از این نسبت تصویر در گوشی‌ها، باعث کاهش حاشیه سیاه‌رنگ بالا و پایین ویدئو در حالت افقی خواهد شد. استفاده از این نمایشگر در پرچم‌دار جدید سونی تنها یک گمانه‌زنی استِ ولی شرایط بازار و استفاده‌ی رقبا از این نسبت تصویر، احتمال چنین کاری را افزایش داده است.

منبع : زومیت

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *