جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دیجی کالا و فروش خودرو

سایت دیجی‌کلا رده محصولی جدید «خودرو» را به رده‌های محصولات دیگر خود اضافه کرده است.

دیجی کالا و فروش خودرو

اضافه شدن رده محصولی خودرو با توجه به پیچیدگی‌ها، قیمت و حجم احتمالا چالشی بزرگتر در مقایسه با رده‌‌های محصولی دیگر در برابر این سایت تجارت الکترونیکی ایرانی است با این حال نشان‌گر این موضوع است که دیجی‌کالا به سرعت به دنبال توسعه در بخش‌های دیگر بازار است.

دیجی‌کالا چند ماه قبل  رده محصولی لباس را به صورت مستقل با عنوان دیجی‌استایل راه‌اندازی کرده بود اما خودرو را نه به شکل سایت مستقل بلکه به عنوان زیرمجموعه محصولی به این سایت اضافه کرده است.

هم اکنون و در هنگام راه‌اندازی این بخش تنها تعداد معدودی از خودروهای قرار گرفته در سایت قیمت خورده و آماده فروشند که این سایت زمان تحویل آنها را یک تا دو روز بعد از خرید و در محل مشتری ذکر کرده است. در عین حال به شیوه سایر محصولات قرار گرفته در دیجی‌کالا مشخصات ، تصاویر و بررسی مفصلی از خودروهای مختلف در صفحه مخصوص هر خودرو قرار گرفته است.

دیجی کالا و فروش خودرو2

یک رقیب جدید

موضوع خرید اینترنتی خودرو چیز جدیدی در فضای آنلاین نیست. برخی سایت‌های اینترنتی مانند پرتال جامع خودروی کشور از مدتها قبل بر اساس حواله به صورت اینترنتی اقدام به فروش اینترنتی خودرو می‌کردند. خود شرکتهای وارد کننده یا سازنده خودرو نیز محصولات خود را از طریق همان سایت به فروش می‌رساندند. در بازار آزاد اما بالاخره استارتاپ‌های زیادی طی چند سال اخیر در زمینه آگهی‌های اینترنتی خورو کار کرده‌اند که دیوار وباما از جمله آنها هستند و به شکل موفقی برای خرید و فروش خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنچه دیجی‌کالا را از جایی مثل باما و دیوار متمایز میکند این موضوع است که ظاهرا دیجی‌کالا می‌خواهد  به شکلی عرضه کننده بستری برای فروش خودرو باشد چنانچه احتمالا این امکان وجود خواهد داشت که یک خودرو را با گارانتی یا توسط فروشنده‌های مختلف خریداری کرد.

به هر حال با حضور دیجی‌کالا در حوزه فروش خودرو که تجربه موفقی در عرصه‌های محصولات دیگر دارد باید منتظر فضای رقابتی جدیدی در این زمینه بود.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *