جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دومین لین استارتاپ ماشین تهران

دومین رویداد Lean Startup Machine ایران از یکم تا سوم بهمن ماه در در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش تهران برگزار شد. رویدادی که این بار با همت شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا و پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و با مدیریت ناصر غانم زاده نماینده ماشین استارتاپ ناب در ایران و با همکاری استارتاپ انجین برگزار شد.

دومین لین استارتاپ ماشین تهران

 

دومین لین استارتاپ ماشین در راستای چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت شکل گرفته بود و به همین دلیل بخش قابل توجهی از ایده‌های مطرح شده حول و حوش موضوعات بانکی بود.
این دوره از لین‌استارتاپ ماشین با هدف ارزیابی ایده و با شعار Get Out Of The Building (بیرون زدن از ساختمان) در روز چهارشنبه ساعت 5 بعد از ظهر با سخنرانی ناصر غانم‌زاده و مصاحبه رودررو با محمد عادلی بنیانگذار و مدیرعامل Positron و سپس سخنرانی مصطفی امیری هم‌بنیانگذار زرین‌پال و مدیرعامل شرکت سامان سیستم پرداز کیش آغاز شد. سپس با ارائه 27 ایده و انتخاب 12 ایده با رای شرکت‌کنندگان و تشکیل تیم ها ادامه یافت و پس از برگزاری دو کارگاه آموزشی توسط آقای میلانی به پایان رسید.
در روز دوم رویداد، پنجشنبه 2 بهمن، در ساعات مختلف جمعاً 3 کارگاه آموزشی برگزار شد که در فواصل زمانی میان این کارگاه ها شرکت کنندگان به منظور آشنایی با بازار واقعی و مصاحبه با مشتریان بالقوه به خارج از ساختمان برگزاری رفتند. شرکت‌کنندگان پس از هر مصاحبه بر اساس مدل Lean با راهنمایی مربیان به ارزیابی ایده خود پرداختند و پس از شکست‌های متوالی به رفع عیب و نواقص ایده خود پرداختند تا برای مرحله آخر آموزش آماده شوند.

دومین لین استارتاپ ماشین تهران2

در روز آخر رویداد، مرحله آخر آموزش ارایه شد که بر این اساس ساخت یک نمونه اولیه و فروش آن به مشتری آخرین تجربه برای تیم های شرکت کننده و آخرین فرصت ارزیابی ایده و کسب درآمد از مدل اولیه ایده‌ها بود.
ساعت 5 بعد از ظهر مراسم اختتامیه با سخنرانی دکتر فرهاد نیلی، رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی و حضور مهمانان و داوران آغاز شد. پس از سخنرانی دکتر نیلی، به هر کدام از تیم‌ها 5 دقیقه فرصت برای ارائه و 3 دقیقه فرصت برای پرسش و پاسخ داوران داده شد تا نتیجه 48 ساعت فعالیت خود را برای حاضرین در مراسم تشریح کنند.پس از ارائه همه ی تیم های شرکت‌کننده، داوران با بررسی و جمع بندی امتیازها به ارزیابی آنها پرداختند.در این فاصله مربیان به ارایه نقطه نظرات خود پرداختند.

رضا هاشمی که از مربیان مجرب هر دو دوره لین استارتاپ ماشین است در سخنانی به اهمیت بکار گیری تجربه دیگران اشاره کرد و از شرکت کنندگان دعوت کرد تا با تداوم تمرین و یادگیری مهارتها همواره شانس موفقیت در کسب و کارهای نوپای خود را افزایش دهند. پس از جمع بندی داوران در نهایت تیم پایاپای به عنوان تیم و ایده ی برتر معرفی شد. ایده های کدوم بانک برم؟ و آف‌یار به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند. جوایز این دوره از طرف پژوهشکده پولی و بانکی و شرکت تجارت الکترونیکی ارتباط فردا اهدا گردید. تیم اول یک سکه تمام بهار آزادی، تیم دوم نیم سکه بهار آزادی و تیم سوم ربع سکه بهار آزادی برای هر نفر از اعضای تیم دریافت نمودند.

مراسم اختتامیه رویداد با سخنرانی آقایان قنادپور، حاجی‌زاده مقدم و گرفتن عکس دست جمعی ساعت 8 شب جمعه 3 بهمن 1393 به پایان رسید.
ماشین استارتاپ ناب همچنان در ادامه رویداد مطالب مفید و اخبار خود را در وبلاگ رویداد منتشر می‌کند که علاقه‌مندان می‌توانند آن را دنبال کنند. استارتاپ‌تی‌وی به صورت بلاگ‌نویسی زنده این رویداد را پوشش دادند. همچنین سایر حامیان رسانه‌ای گزارش‌هایی در خصوص این رویداد منتشر کردند. همکاران دومین لین استارتاپ ماشین تهران خانم‌ها سمانه نصیحت‌کن، مینا درچه و حورا وکیلی و آقایان حامد پورحسینی، میلاد احمدی و میثم دهقانی بودند.

رویداد آینده لین استارتاپ ماشین دوم تا چهارم اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در شیراز برگزار می‌شود.

منبع: آی تی ایران- حامی رسانه ای

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *