جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دومین المپیاد تکنسین‌های ایران

کشف استعداد‌های نهفته و ارتقای جایگاه نخبگان صنایع یکی از مهم‌ترین وظایف مدیران کشور است. یکی از راه‌های شناخت نیروهای زبده، برگزاری مسابقات در زمینه‌های مختلف صنعتی و فناوری است. سال گذشته اولین المپیاد تکنسین‌های برتر ایران برگزار شد و بهترین‌های این مسابقه در مراسم اختتامیه معرفی و جوایز خود را دریافت کردند. حالا قرار است تا دومین المپیاد بهترین تکنسین‌های ایران با همکاری سامسونگ و سازمان فنی‌وحرفه‌ای استان تهران برگزار شود. طی روزهای گذشته، نشست خبری «دومین دوره این المپیاد با حضور مدیران شرکت سامسونگ و سازمان فنی‌وحرفه‌ای استان تهران در ساختمان این سازمان برگزار شد.

دومین المپیاد تکنسین‌های ایران


اولین المپیاد تکنسین‌های برتر ایران سال 94 برگزار شد و بهترین‌های این مسابقه در مراسم اختتامیه معرفی و جوایز خود را دریافت کردند. همچنین قرار است دومین المپیاد بهترین تکنسین‌های ایران با همکاری سامسونگ و سازمان فنی‌وحرفه‌ای استان تهران برگزار شود. اما 21 آذرماه نشست خبری دوره دوم این المپیاد برگزار شد. در ابتدای این مراسم فرناز فرضی، مدیر روابط عمومی و مسئولیت‌های اجتماعی سامسونگ الکترونیکس با اشاره به اقدامات این شرکت در زمینه مسئولیت اجتماعی در سال اخیر و مرور اولین دوره از این المپیاد، اطلاعاتی درباره دومین المپیاد تکنسین‌های ایران ارائه کرد.
به گفته فرضی، این المپیاد همچون سال گذشته در ۴ گرایش موبایل و تبلت، لوازم خانگی، دستگاه‌های تهویه مطبوع و لوازم صوتی و تصویر برگزار می‌شود و نفرات اول تا سوم به ترتیب ۳۰، ۲۰ و ۱۰ سکه بهار آزادی جایزه می‌گیرند و به مسابقات جهانی مهارت که در ابوظبی برگزار می‌شود، به عنوان بازدید کننده اعزام می‌شوند. در ادامه این نشست، فرهاد هجرت مدیر ارشد بخش بازاریابی سامسونگ الکترونیکس کسب مهارت‌های فنی در کنار آموزش‌های آکادمیک مهم‌ترین راهکار برای حل معضل اشتغال دانست. هجرت  المپیاد تکنسین‌های ایران را یکی از برنامه‌های آموزش مهارت جوانان دانست که سامسونگ از چند سال پیش با حمایت و اسپانسری مسابقات جهانی مهارت شروع کرده است.

در این نشست خبری، مجید تهرانیان، مشاور رئیس سازمان فنی‌وحرفه‌ای و مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای تهران، عدم مهارت‌های فنی را یکی از اصلی‌ترین دلایل بیکاری جوانان اعلام کرد. به گفته‌ تهرانیان، این موضوع باعث شده تا بخش عمده مراجعه‌کنندگان به مراکز فنی‌وحرفه‌ای را دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها تشکیل دهند. وی المپیاد تکنسین‌های ایران را از جمله برنامه‌های مناسبی دانست که در دو سال اخیر با همکاری متقابل شرکت سامسونگ و سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای در سطح کشور برگزار می‌شود و بیش از دو هزار نفر داوطلب شرکت در المپیاد هستند. در ادامه ژاله عمرانی، مدیر امور مسابقات ملی و بین‌المللی مهارت سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای، همکاری متقابل کشورها با حامیان اصلی مسابقات جهانی مهارت را از جمله اهداف اصلی این رویداد دانست که با حضور و مشارکت فعال سامسونگ در ایران محقق شده است.

براساس اعلام مدیر کل مسابقات مهارت سازمان فنی‌وحرفه‌ای تا روز ۲۱ آذرماه تعداد افراد شرکت‌کننده ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. طبق اعلام عمرانی، گرایش موبایل و تبلت از پرطرفدارترین بخش‌های المپیاد است. کسب مهارت‌های به روز، کارکردن با تجهیزات مدرن و امکان کارورزی و استخدام در سامسونگ از جمله مزایایی بود که مدیر آکادمی مهندسی سامسونگ به عنوان نکات مثبت این آکادمی یاد کرد. محمدرضا یارمحمدی، مدیر آکادمی مهندسی سامسونگ در این مورد گفت‌: «تاکنون ۸۸۸ نفر از آکادمی مهندسی سامسونگ فارغ‌التحصیل شده‌اند که ۱۴۲ نفر آنها از دانشجویان دانشگا‌ه‌ها و ۳۷۸ نفر از افراد جویای کاری بودند که اکثر آنها پس از کسب مهارت توانسته‌اند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. از این تعداد ۳۰ نفر هم پس از کسب شرایط لازم در مراکز خدماتی سامسونگ مشغول به فعالیت شده‌اند.»

دومین المپیاد تکنسین‌های ایران با همکاری مشترک شرکت سامسونگ الکترونیکس و سازمان فنی‌و‌حرفه‌ای کشور در دیماه سال جاری برگزار می‌شود. مهلت ثبت‌نام برای شرکت در این المپیاد تا ۲۶ آذرماه تمدید شده است. اطلاعات تکمیلی درخصوص این المپیاد و شرایط ثبت‌نام در سایت samsungtecholympiad.ir در اختیار علاقمندان قرار دارد.
منبع:
روابط عمومی سامسونگ ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *