جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دوربین ۶۰ هزاردلاری نوکیا

شرکت نوکیا رسما اعلام کرده دریافت پیش‌سفارش برای دوربین واقعیت مجازی خود با نام Ozo را آغاز کرده است. این در حالی است که اولین عرضه رسمی این محصول در سه‌ماهه اول سال 2016 آغاز خواهد شد. نکته قابل توجه، قیمت 60 هزار دلاری درنظر گرفته شده برای این محصول است.

در رویدادی که در لس‌آنجلس برگزار شد، این شرکت، نمایشی از قابلیت‌های دوربین یادشده در پخش ویدئوهایی سه‌بعدی و 360 درجه را به نمایش گذاشت. قیمت درنظر گرفته شده برای این محصول، حکایت از تمرکز نوکیا در جهت استفاده از آن در بازار شرکت‌های مهم تولیدکننده محتوای صوتی و تصویری دارد.

این در حالی است که با گذشت زمان، نوکیا برنامه‌هایی برای عرضه نسخه‌های جدید و ارزان‌تر این دوربین در پاسخ به نیازهای کاربران خواهد داشت. به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری نیز به مراتب سریع‌تر و پیوسته‌تر از به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری عرضه خواهند شد. مدنظر داشته باشید که نوکیا قصد ندارد هدست‌هایی برای استفاده مشتریان تولید کند و حتی تهیه محتویات مرتبط با محصول نیز در دستورکار این شرکت قرار ندارد.

 

این شرکت قصد دارد دوربین‌های Ozo را در اختیار شرکت‌هایی قراردهد که توانایی اجاره دادن آن به افراد مختلف در جهت گسترش استفاده از ویدئوهای واقعیت مجازی را دارند. دوربین Ozo برای اولین‌بار در ماه جولای معرفی شد. این دستگاه از هشت سنسور شاتر 2K در 2K و هشت میکروفون در جهت تولید ویدئوهای استریوسکوپیک بهره می‌برد. در تولید این محصول، Nokia Technologies از همکاری شرکت‌هایی مانند Akamai، Oculus فیس بوک، Elemental Technologies آمازون، اچ‌تی سی و سامسونگ نیز بهره گرفته است.

این دوربین از آلیاژهای آلومینیومی ساخته شده، 4.2 کیلوگرم وزن دارد و به باتری لیتیوم یونی مجهز شده است. توان مصرفی این دوربین 30 وات بوده و در آن خبری از به‌کارگیری فن نیست. لازم به ذکر است که هر دو برنامه Ozo Remote و Creator Application عرضه شده برای این دوربین، برای سیستم‌عامل Mac OS X عرضه خواهند شد و ویدئوی خروجی از برنامه Creator Application در قالب محتویات 8K در 4K در اختیار کاربر قرار خواهدگرفت.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *