جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دوربین هوشمند برای خواب کودک

تاکنون گجت‌های فناورانه متعددی برای نظارت بر خواب کودکان و نوزادان طراحی شده است ولی همه آنها یک مشکل بزرگ دارند و آن هم اینکه باید فناوری پوشیدنی به دست یا پای کودک متصل شود که همین موضوع گاه دردسرهایی برای والدین ایجاد می‌کند.

دوربین هوشمند برای خواب کودک
یک کمپانی فناوری برای حل این مشکل گام برداشته و با طراحی Nanit، دوربین هوشمند کوچکی که روی یک پایه قرار گرفته و بالای سر گهواره یا تخت کودک قرار می‌گیرد عملکرد نظارتی خود را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. این دوربین با کیفیت HD توانایی ضبط تصاویر در نور شب را دارد و همچنین می‌تواند صداهای طبیعت را در اتاق پخش کند تا نوزاد به آرامش برسد.

این دوربین همچنین قابلیت جمع آوری اطلاعات و داده‌هایی همچون دمای اتاق و رطوبت هوا را دارد و می‌تواند با آنالیز حرکات نوزادان در طول شب، تعداد بیدار شدن و…، الگوی مشخص خواب آنها را ترسیم و طراحی کند. این دوربین فناورانه برای چند شب متوالی این نظارت را انجام داده و سرانجام برنامه خواب کودک را برای والدین ارسال می‌کند. والدین از این پس هر روز صبح می‌توانند گزارش خواب کودک را ازطریق اپلیکیشن اندروید یا iOS دریافت کنند.

این گزارش می‌تواند شامل تعداد دفعات حضور والدین در اتاق خواب کودک برای آرام کردن وی، لحظه به خواب رفتن کودک، تعداد ساعات خواب وی و… باشد. البته باید گفت که این دوربین فقط خواب شبانه کودک را زیر نظر ندارد و در روز نیز می‌تواند ساعات خواب، تعداد وقفه خواب و… را اندازه‌گیری و آنالیز کرده و نتیجه را برای والدین بفرستد.

همچنین اگر والدین مجبوربه ترک محیط خانه هستند، این دوربین از کودک فیلم گرفته و هرگونه اتفاقی را از طریق وای فای با آنها به اشتراک می‌گذارد تا در صورت بیدار شدن، گریه یا حرکت خطرناک، به والدین یا پرستار بچه هشدار داده شود. Nanit درحال حاضر با بهای ۲۷۹ دلار پیش فروش می‌شود و پس از حضور در بازار، قیمت آن به ۳۴۹ دلار خواهد رسید. کاربران همچنین باید برای دریافت اشتراک سرویس تجزیه و تحلیل اطلاعات، ماهانه ۱۰دلار یا سالانه ۵۰دلار پرداخت کنند.

منبع: ایران آنلاین

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *