جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دوربین های دو لنزه سونی

سونی بستر مجزایی برای ساخت دوربین های دو لنزه را فراهم کرده است. این کمپانی مدتها ست که قطعات دوربین های موبایل را تولید می کند، اما این اقدام جدید نشان می دهد که این کمپانی قصد دارد تولید و گسترش دوربین های دارای دو لنز را افزایش دهد.

دوربین های دو لنزه سونی

گفته می شود iPhone 7 Plus که امسال رونمایی می شود، از دوربین دولنزه استفاده خواهد کرد. اما سونی می گوید این نوع دوربین حداقل یک سال دیگر آماده عرضه می شود. بازار موبایل های رده بالا در سرتا سر جهان رو به افت است. در نتیجه، تقاضا برای اجزای گوشی نیز کم شده، بنابراین سونی در این فناوری جدید به حاشیه رفته و تلاش جدی نمی کند. مسئول مالی اداری، کنیشیرو یوشیدا چنین می گوید:

برای سال آینده، تولید کنندگان اصلی موبایل لنز دوگانه ما را با بستر دوربین دوگانه  عرضه خواهند کرد. اما همانطور که قبلاً گفتم، اخیراً بازار موبایل ما رو به رشد شده و خصوصاً بازار موبایل های رده بالا رو به کاهش گذاشته است. بنابراین، ممکن است روی تقاضا و برنامه تولید گوشی هایی با دوربین های دوگانه اثر بگذارد. بنابراین باید شروع عاقلانه ای داشته باشید، پس زودتر از سال 2017 دست به عرضه چنین گوشی هایی نخواهیم زد.

شاید به نظرتان لنز اضافه، ضرورتی نداشته باشد، اما دوربین های دو لنزه قابلیت های بسیاری به موبایل می دهند. برخی گوشی ها این فناوری را بکار برده اند تا جلوه های لنز زاویه باز تولید کنند، اما برای تقویت عملکرد دوربین در نور کم نیز کاربرد دارد. علاوه بر این، تولید این لنز ها سطح زوم مختلفی دارد که می تواند قابلیت زوم دوربینتان را بسیار بیشتر کند. اخیراً قابلیت زوم دیجیتال در دوربین ها دیده می شود که کیفیت آن به حدی پایین است که برش تصویر را به استفاده از این نوع زوم ترجیح خواهید داد.

نظر شما در مورد فناوری دوربین دوگانه چیست؟ آیا این جزئی از آینده همگان خواهد بود یا فقط مورد توجه علاقمندان به عکاسی خواهد شد؟ افکارتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: androidauthority

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *