جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دوربین جدید پولاروید snap

بعد از معرفی چاپگر جوهرافشان Zip Instant Photoprinter، این بار شرکت معروف پولاروید این چاپگر را در یک محصول جدید با نام Snap با یک دوربین دیجیتال 10 مگاپیکسلی ترکیب کرده است. این محصول در ظاهر شبیه به یک دوربین دیجیتال معمولی است، اما اگر کمی‎ بیشتر به آن دقت کنید متوجه خواهید شد که Snap قادر است عکس‎های گرفته شده را در ابعاد 2 در 3 اینچی به صورت استیکر چاپ کند. جالب‎تر این که این محصول ترکیبی تنها 99.99 دلار قیمت دارد و شما می‎توانید آن را به عنوان یک هدیه مناسب برای عزیزانتان تهیه کنید.

دوربین جدید پولاروید snap


پولاروید قبلا نیز تجربه تولید دوربین دیجیتال مبتنی بر ZINK را در کارنامه خود داشته است. دوربین Z2300 محصولی بود که از همین ایده پیروی می‎کرد، اما به دلایلی کاملا روشن مثل قیمت بالای 300 دلاری، مدت زمان طولانی چاپ یک دقیقه‎ای، رابط کاربری فوق العاده ضعیف و طراحی زشت موفقیتی به دست نیاورد. اما Snap با قیمت پایین، ظاهری شیک و سرعت چاپ سریع‎تر تمام ضعفهای Z2300 را برطرف کرده است. این دوربین ارزان قیمت شاید نتواند خواسته بعضی از کاربران را برطرف کند، اما سادگی آن قابل ستایش است. این دوربین با نمک، با طراحی ساده و زیبای خود بیشتر شبیه یک اسباب بازی است.

ظاهری ساده با عملکردی ساده
Snap کمی‎ بزرگتر از چاپگر فوری عکس Zip است، و می‎توان گفت تقریبا هم اندازه یک هارد درایو اکسترنال پرتابل است و به راحتی در جیب شما جا می‎شود. مدل سفید این محصول را که ما بررسی کردیم با قرار گرفتن در جیب یا کیف خیلی سریع کثیف می‎شود. اگر رنگ سفید آن را نمی‎پسندید، Snap در رنگ‎های قرمز، آبی و مشکی نیز ارائه می‎شود.

تمام دکمه‎های این دوربین در بالای آن تعبیه شده است. در سمت چپ یک دکمه مد رنگ برای جابجایی بین پالت‌های رنگ وجود دارد. شما می‎توانید بین رنگ نرمال، سیاه و سفید و رنگ سوبیایی جابجا شوید. در سمت راست دکمه رنگ یک دکمه برای اضافه کردن حاشیه وجود دارد که یک فریم سفید را اطراف عکس‎ اضافه می‎کند. استفاده از این قابلیت برای زمان‎هایی که قصد دارید پیغامی‎ را روی یک عکس بنویسید بسیار مفید است. در سمت راست نیز یک دکمه بزرگ قرمز شاتر و در سمت چپ آن یک دکمه تایمر 10 ثانیه‎ای قرار دارد.

سینی کاغذ ZINK تمام فضای پشتی این دوربین را اشغال کرده است. این سینی می‎تواند در آن واحد 10 برگه از کاغذ ZINK را در خود جای دهد. در مقایسه با فیلم‎های چاپ فوری Instax Mini و Instax Wide کاغذهای ZINK ارزان‎تر هستند. در سایت آمازون بسته‎های 20 تایی 10 دلار و بسته‎های 50 تایی 25 دلار فروخته می‎شوند.

درست در بالای سینی کاغذ ZINK سه چراغ نشانگر (عمر باتری، کاغذ و کارت microSD)  قرار دارد و زمانی که به رنگ سفید روشن می‎شوند نشان دهنده مرتب بودن همه چیز است و اگر قرمز باشند بیانگر این است که مشکلی وجود دارد. در این دوربین یک اسلات microSD با پشتیبانی تا 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی، یک پورت Micro USB برای شارژ باتری و یک سوراخ برای متصل کردن بند در سمت چپ این دوربین تعبیه شده است. در زیر این دوربین نیز یک محل اتصال سه پایه استاندارد قرار دارد.

دکمه روشن و خاموش نیز به طور هوشمندانه‎ای با منظره یاب یکپارچه شده است، با باز کردن آن دوربین روشن و با بستن آن دوربین خاموش می‎شود. کمبود یک صفحه نمایش LCD در پشت این دوربین به شدت مشهود است. Z2300 صفحه نمایش داشت، اما عملکرد آن بسیار ضعیف بود. Polaroid برای حفظ طراحی جمع و جور و کاهش قیمت، صفحه نمایش را در Snap حذف کرده است.

مدت زمان چاپ و کیفیت
شبیه به یک دوربین چاپ سریع مبتنی بر فیلم، گرفتن عکس و چاپ آنها در این دوربین نیز تنها به سادگی فشردن دکمه شاتر است. چاپ یک عکس در حدود 35 ثانیه زمان می‎برد که در مقایسه با Zip Instant Photoprinter و دوربین قدیمی‎تر Z2300 (هر دو محصول برای چاپ هر عکس در حدود یک دقیقه زمان لازم دارند) بسیار سریع‎تر است.

کیفیت چاپ عکس در Snap شبیه به Zip Instant Photoprinter است که در مجموع به هیچ عنوان نمی‎توان آن را با کیفیت دانست. رنگ‎ها از حالت طبیعی تیره‎تر هستند و شما می‎توانید رگه‎های چاپ را در امتداد عکس‎ها مشاهده کنید. اما در مجموع این عیوب چندان هم به چشم نمی‎آید و برای برچسب‎های عکس کوچک کافی است.

شما می‎توانید یک نسخه دیجیتالی از تمام عکس‎هایی که می‎گیرید را با کیفیت 10 مگاپیکسل روی کارت microSD ذخیره کنید، اما اگر بخواهیم صادق باشیم کیفیت عکس‎های دیجیتال نیز بسیار پایین است. هر چند این عکس‎ها 10 مگاپیکسلی هستند، اما کیفیت آن از دوربین بسیاری از تلفن‎های هوشمند ارزان قیمت هم کمتر است. بنابراین بهتر است به همان نسخه چاپی اکتفا کنید.

ثبت لحظات شیرین
سرانجام بعد از چند سال انتظارها به پایان رسید و پولاروید یک دوربین نسبتا قابل قبول مبتنی بر ZINK را تولید کرد. بهترین بخش در استفاده از Snap تنها این نیست که می‎توان عکس‎های گرفته شده را فورا روی کاغذهای استیکر چاپ کرد، بلکه ثبت خاطرات شیرین و نشاندن خنده بر لب‎های کسانی که دوست‎شان داریم از هر چیزی مهم‎تر است. شما با این دوربین کوچک شادی و هیجان را به مخاطبین خود عرضه می‎کنید، چرا که دیگر این روزها به ندرت می‎توان یک عکس را در دست گرفت و یا آن را به یادگار روی چیزی چسباند.

دوربین جدید پولاروید snap2

پولاروید ممکن است آن شرکتی که باید نباشد (این شرکت حالا دیگر به هر جایی سرک می‎کشد و از تلویزیون‎های ارزان قیمت تا تبلت و تلفن‎های هوشمند را با این برند می‎توان پیدا کرد)، اما آن چه مسلم است این است که این شرکت می‎داند چطور یک دوربین جادویی تولید کند.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *