جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دلیل گرانی بسته های اینترنت موبایل

در مراسم رونمایی از پروژه جدید ایرانسل ،محمود واعظی در خصوص دلیل گران شدن بسته اینترنت موبایل توضیحاتی را ارایه داد.

دلیل گرانی بسته های اینترنت موبایل
وی در ارتباط با گران شدن نرخ تعدادی از بسته های اینترنت موبایل که با دستور رگولاتوری مبنی بر کاهش تعرفه ها منافات دارد گفت:

آنچه به ما مربوط می شود تعیین سقف تعرفه برای ارائه خدمات از سوی اپراتورهاست که در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوب می شود. اپراتورها در ارائه بسته های اینترنتی باید پایین تر از سقف تعرفه ها عمل کنند. آنچه که مربوط به ما می شود و به آن نظارت می کنیم این است که اپراتور از سقف قیمت تعیین شده مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات بالاتر نرود. اما در صورتی که تعرفه در زیر قیمت مشخص شده باشد، مشکلی برای تغییر وجود نخواهد داشت.
وزیر ارتباطات در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی نیز به آغاز مذاکراتی با اپراتورهای اصلی، مجازی و FCP ها پس از برجام اشاره کرد.
واعظی به موضوع رجیستری به عنوان طرحی بزرگ اشاره کرد که نتایج آن به زودی قابل ارایه نیست و تصمیم گیری در خصوص اجرای آن به بعد موکول شده است.

 

اجرای این طرح فعلاً به صورت آزمایشی و موقت است تا بررسی کنیم چه مشکلاتی با آن همراه خواهد بود. این موضوع یک کار بزرگ است که زمان آن مشخص نیست و به محض آنکه نتایج آن مشخص شود، به صورت رسمی برای اجرا اعلام می شود.

وزیر ارتباطات درباره اینکه چرا برخی موانع ترابردپذیری همچون پیام اعلام ترابرد رفع نمی شود, گفت:

 

کمیته ویژه ای برای بررسی موانع این حوزه در نظر گرفته شده و از اپراتورها خواستیم تا با حضور در میدان به سمت رفع مشکلات بروند.
 

وزیر ارتباطات در مورد ارائه انواع خدمات پرداخت خورد با کیف پول روی شبکه موبایل و با استفاده از شبکه شتاب تاکید کرد:

 

در زمینه ارائه این سرویس به دلیل مشکلات سیستم بانکی ۲ سال است که تاخیر داریم و با مذاکرات طولانی که با دکتر سیف در بانک مرکزی داشته ایم، آنها را متقاعد کرده ایم تا در این زمینه رضایت دهند. در این خصوص کمیته ای به ریاست مهندس جهانگرد رئیس سازمان فناوری اطلاعات تشکیل شده است و ۴ جلسه نیز در این مورد با مسئولان بانک مرکزی داشتیم تا در نهایت ارائه خدمات بانکداری موبایل و کیف پول الکترونیکی با موافقت بانک مرکزی انجام شود. این موضوع ارائه خدمات را برای مردم تسهیل می کند و تحولی در حوزه بانکداری الکترونیک خواهد بود.
 

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *