جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دستگیری کلاهبردار سایت دیوار

رئیس پلیس فتا شهرستان ملارد با بیان اینکه نباید به تبلیغات فروش در سایت‌های تبلغاتی اعتماد نمود، گفت: تبلیغ کننده خودرو شاسی بلند برای فروش کلاهبردار از آب در آمد.

دستگیری کلاهبردار سایت دیوار
پایگاه خبری پلیس فتا: سروان ‌ذبیح اله قاسمی‌ اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی از سوی دادسرای عمومی وانقلاب شهرستان ملارد مبنی بر کلاهبرداری از یکی از هموطنان عزیز اظهارات شاکی اخذ گردید که طی بررسی‌های اولیه مشخص شد شخصی به هویت ناشناس با درج آگهی در سایت دیوار جهت فروش یک دستگاه خودرو اقدام به کلاهبرداری به مبلغ بیست میلیون ریال کرده است.

وی افزود: با بررسی‌های تکمیلی بر روی آدرس IP ایجاد کننده آگهی و محل واریز پول و نحوه استفاده از آن شناسایی و پس از هماهنگی با مقام محترم قضایی متهمین پرونده به این پلیس احضار شدند که با رویت مستندات موجود به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را کسب منافع مالی اعلام کردند علی ایحال پرونده متشکله به همراه متهمین جهت صدور قرار تحویل مقام محترم قضایی گردیدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در استفاده از فضای مجازی برای تبادل یک کالا باید همواره این مهم را در نظر داشت که ممکن است تبلیغ صورت گرفته برای کالا ماهیت واقعی نداشته باشد، گفت: ممکن است در پس یک تبلیغ در اینگونه سایت‌ها افرادی شیاد فعالیت ‌کنند که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند.

رئیس پلیس فتا شهرستان ملارد به شهروندان توصیه کرد: شهروندان دقت داشته باشند قبل از واریز وجه کالایی که در سایت‌های تبلیغاتی دیده و پسندیده‌اند اول کالا را رویت نمایند و با درافت شماره تماس ثابت از فروشنده مطمئن شوند که کالای تبلیغ شده واقعی است.

وی همچنین یادآور شد: از قرار گذاشتن با فروشندگان این کالاها در مکان‌های پرت و خلوت خودداری نمایند و برای رویت کالا و پرداخت پول آن حتما در اماکن عمومی و پر تردد با این افراد قرار ملاقات بگذارند.

سروان قاسمی در پایان گفت: از شهروندان درخواست داریم در صورت مواجه با موارد مشکوک‌، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی اعلام کنند.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *