جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


درمان قطعی HIV در راهست

طی سال‌های اخیر تلاش‌های بسیار زیادی در خصوص بیماری HIV و یافتن راه‌هایی برای مقابله با آن صورت گرفته ولی بیشتر این تلاش‌ها روی داروهای بازدارنده یا جلوگیری‌کننده بوده است. اما دانشمندان بریتانیایی به موفقیت‌های جدیدی رسیده‌اند که اگر با نتایج مثبت همراه باشد می‌تواند این بیماری را درمان کند.

درمان قطعی HIV در راهست


یکی از افرادی که حاضر شده بود تا در این تحقیقات جدید از وی استفاده شود؛ یک مددکار اجتماعی ۴۴ ساله است که در لندن زندگی می‌کند. گفته می‌شود این فرد که زیرنظر پروژه “kick and kill” تحت درمان بود؛ اکنون به‌طور کامل درمان شده و کمترین نشانه‌ای از این بیماری در او دیده نمی‌شود. در ابتدا واکسنی به این بیمار تزریق شد تا به سیستم ایمنی بدن وی در شناخت سلول‌های آلوده که در حالت معمولی شناسایی نمی‌شوند؛ کمک کند. بعد از این مرحله نوبت به قسمت‌های سالم رسید تا به سیستم ایمنی امکان کشتن و از بین بردن HIV را بدهند. از نظر تئوری؛ با استفاده از این روش احتمال بازگشت ویروس از بین می‌رود.

البته محققان تأکید می‌کنند که هنوز راه بسیار طولانی در پیش است و برای خوشحالی کردن کمی زود است ولی مطمئنا زمانی‌که همه چیز قطعی شود؛ خودشان همه جا فریاد خواهند زد که به چه موفقیت بزرگی دست پیدا کرده‌اند. این مددکار ۴۴ ساله تنها یک عضو از گروه ۵۰ نفره‌ای است که در این دوره تحت درمان قرار گرفته‌اند. ماه‌ها طول می‌کشد تا بتوان تأیید کرد که HIV بیشتر از این در سیستم بدن وی باقی نمانده است.

اگرچه این احتمال وجود دارد که داروهایی که استفاده می‌کند در نشانه‌های سلامتی او تأثیر داشته باشد. اگر بعد از این مرحله که مرحله اول درمان است؛ همه چیز خوب باشد؛ تست‌های دیگری به‌مدت ۵ سال روی او انجام خواهد شد.

با این وجود؛ این یافته‌ها بسیار امیدوارکننده هستند. روش‌هایی که تاکنون برای از بین بردن یا توقف پیشرفت این بیماری صورت گرفته بیش از اندازه پیچیده بوده‌اند اما این روش جدید کاملا ساده و قابل درک است.

اگر روش جدید موفق شود تا همه موانع را پش سر بگذارد و HIV برای مقاومت در برابر این درمان تغییر نکند؛ ویروس HIV به‌ آن اندازه که در دهه‌های گذشته خطرناک بود؛ تهدید تلقی نمی‌شود.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *