جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


درمان آلزایمر با چراغ‌ چشمک‌زن LED

تعدادی از دانشمندان در تازه‌ترین تحقیق خود تأثیر چراغ‌های چشمک‌زن LED با فرکانس 40 هرتز به‌منظور درمان بیماری آلزایمر در موش‌هایی که از لحاظ ژنتیکی دستکاری شده بودند را مورد بررسی قرار دادند.

درمان آلزایمر

آن‌ها در این تحقیق علایم مشابه را مورد مطالعه قرار دادند و متوجه شدند که اگر موش‌ها در مراحل اولیه بیماری به‌مدت یک ساعت در برابر چنین نوری قرار بگیرند؛ سطوح پروتئین بتا آمیلویید در مغز آنها کاهش پیدا می‌کند.

اگر با بتا آمیلوییدها آشنایی ندارید؛ لازم به‌ذکر است که تجمع آن‌‌ها پلاک‌هایی را ایجاد می‌کند که با عملکرد طبیعی مغز تداخل پیدا می‌کنند. آن‌ها این روش را به مدت 7 روز در موش‌هایی که از مراحل پیشرفته آلزایمر رنج می‌بردند به‌کار گرفتند و در آخر متوجه شدند که این روش به‌طور قابل ملاحظه‌ای پلاک‌های موجود در مغز موش‌ها را کاهش داده است.

حالا نقش چراغ‌های چشمک‌زن در این بین چیست؟ این چراغ‌ها روی تحریک نوسانات گاما تأثیر می‌گذارند؛ این نوسانات در بیماران مبتلا به آلزایمر با مشکل مواجه می‌شود.

با وجود این یافته‌ها؛ گروه تحقیقاتی هنوز نمی‌دانند که این روش بر روی بیماران مبتلا به آلزایمر پاسخ مثبت می‌دهد یا نه. هم‌چنین؛ استفاده از این روش در موش‌هایی که در مراحل ابتدایی بیماری قرار داشتند تنها 24 ساعت سطوح آمیلویید را پایین نگه داشت؛ بنابراین باید آزمایش‌های بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

در کل باید گفت که برای اطمینان از تأثیر مثبت این روش زمان بیشتری نیاز است. اما چنین راه‌هایی می‌تواند آینده روشنی را برای درمان این بیماری ترسیم کند.

منبع ای سی تی پرس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *