جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


درخواست رمزگشایی آیفون قاتل

چند روز پیش یعنی در نوزدهم دسامبر سال 2016 میلادی، آندری کارلوف، سفیر روسیه در کشور ترکیه، قربانی یک حمله تروریستی شد. وی توسط یک بادیگارد قلابی و در حین سخنرانی در یک گالری هنری در شهر آنکارا در ترکیه مورد اصابت چند گلوله قرار گرفت و ترور شد. البته فرد مهاجم نیز به ضرب گلوله نیروهای امنیتی ترکیه کشته شد.

درخواست رمزگشایی آیفون قانل

اما از آن جایی که این اتفاق می تواند برای ترکیه بسیار گران تمام شود، مسئولین این کشور تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده اند تا به هرگونه ارتباط احتمالی وی با گروه ها و سازمان های تروریستی پی ببرند. آن ها در خلال تحقیقات خود، گوشی آیفون 4 اس متعلق به فرد مهاجم را شناسایی کردند و اکنون قصد دارند تا با بررسی اطلاعات شخصی درج شده در این گوشی، اطلاعات بیشتری را در خصوص علل و عوامل این حادثه تروریستی بدست آورند.

اما این گوشی با استفاده از یک رمز عبور 4 رقمی قفل شده که مانع از دسترسی پلیس ترکیه و همچنین مقامات روسی به محتویات این دستگاه شده است. تا به این لحظه، تلاش متخصصان کشور ترکیه برای باز کردن قفل گوشی بی نتیجه بوده و همین امر روسیه را بر این داشته است تا تیمی تخصصی را برای آنلاک کردن گوشی به ترکیه اعزام کند.

 

از طرفی دیگر، پلیس ترکیه با کمپانی اپل نیز وارد گفت و گو شده تا بتواند راهکار مورد نیاز برای باز کردن قفل این گوشی را دریافت کند که البته بعید به نظر می رسد اپل به چنین خواسته ای جواب مثبت دهد.

 

اگر به یاد داشته باشید، سال گذشته نیز چنین اتفاقی در کشور آمریکا و در طی حادثه تروریستی سن برناردینو رخ داد که اپل در خواست اف بی آی برای باز کردن قفل گوشی آیفون 5 سی را رد کرد. این شرکت در این خصوص عنوان کرد که شکستن رمزگذاری سیستم باعث می شود تا امنیت اطلاعات میلیون ها کاربر به خطر بیفتد. اگرچه در نهایتیکی از شرکت های امنیتی توانست رمز این گوشی را باز کند.

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *