جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


دامنه اینترنتی .بازار راه اندازی شد

این دامنه سطح بالا چند زبانه است و علاوه بر زبان فارسی زبان های عربی و اردو را در برمی گیرد و قادر است به جمعیت بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در حوزه تجارت الکترونیک و درگاه های آنلاین نوین خدمات ارایه کند.

این دامنه از سوی شرکت CORE در ایران راه اندازی شده است و در حال حاضر سایت هایی مانند «تهران.بازار»، «رایتل. بازار» «آموزش. بازار» و «امن. بازار» طراحی و تعریف شده است.

آدرس های اینترنتی «. بازار» با توجه به نزدیکی و ارتباط زمانی و همخوانی دامنه ها با جستجوی های موتورهای جستجو و مانند گوگل و یاهو کمک می کند اطلاعات دقیق و قابل استفاده تری در اختیار کاربران قرار گیرد.

کلمه بازار در زبان های گوناگون تلفظ و آهنگ مشابهی دارد و محل های گوناگونی برای داد و ستد بشمار می رود.

تاکنون این دامنه در خاورمیانه، شمال آفریقا و بخش عمده ای از آسیای جنوبی و مرکزی مورد استفاده کاربران مختلفی با زبان های اردو، پشتو، عربی، فارسی، کردی و دیگر گویش ها قرار گرفته است.

علیرضا صالح رییس مرکز ثبت دامنه . آی. آر پژوهشگاه دانش های بنیادی نیز در این مراسم گفت: دامنه های مختلفی در جهان در حال ظهور است و باید تلاش کنیم تا با گسترش دامنه های فارسی محیطی برای گسترش خط و زبان فارسی را فراهم کرد.

وی افزود: کشورهای مختلف دنیا در زمینه ثبت دامنه های محلی تلاش های فراوانی کرده اند و برای مثال کشورهای شرق آسیا تنها برای ارسال ایمیل از زبان انگلیسی استفاده می کنند و این نشان دهنده گسترش زبان های محلی در هر منطقه جغرافیایی است.

منبع : ایرنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *