جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


خودروهای الکتریکی تا 15 سال آینده

ریچارد برانسون موسس شرکت سرمایه‌گذاری Virgin در مصاحبه با خبرنگار CNN و در حاشیه برگزاری مسابقات فرمول E نظر جالبی در خصوص گسترش استفاده از خودروهای الکتریکی مطرح کرده است.

خودروهای الکتریکی تا 15 سال آینده

به گزارش وب‌سایت Electric-vehicle، برانسون معتقد است تا 15 سال آینده تمامی خودروهای حاضر در جاده‌ها، الکتریکی خواهند بود.

مسابقات FIA Formula E مسابقات قهرمانی اتومبیل رانی در کلاس جهانی است که در آن تنها از خودروهای الکتریکی استفاده می‌شود. این مسابقات برای اولین‌بار در سال 2014 میلادی و با هدف بهبود تکنولوژی مورد استفاده در این خودروها پایه‌گذاری شد.

سِر ریچارد برانسون در خصوص پشتیبانی از برگزاری چنین مسابقاتی می‌گوید:

” هدف ما از برگزاری چنین مسابقاتی، توسعه هرچه بیشتر این تکنولوژی تا حدی است که خودروهای جاده‌ای درآینده بتوانند صدها مایل مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد باتری‌هایشان بپیمایند.”

بر اساس گزارش NRDC، فروش خودروهای الکتریکی (EV) در سال 2015 میلادی با رشد 60 درصدی همراه بوده است. علاوه بر این، گزارش‌های منتشر شده از سوی وب‌سایت بلومبرگ نیز حکایت از کاهش 35 درصدی قیمت باتری این خودروها در سال گذشته میلادی دارند. تحلیلگران بلومبرگ معتقدند قیمت خودروهای الکتریکی تا سال 2022 میلادی برابر با قیمت خودروهای بهره‌مند از سوخت‌های فسیلی خواهد بود.

 

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *