جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


خطر در کمین اندرویدی ها

محققان اعلام کردند که ۹۵۰ میلیون دستگاه اندرویدی در معرض حمله هکرهایی قرار گرفته‌اند که اختیار حفره‌های امنیتی را از آن خود کرده‌اند. آن‌ها می‌توانند با فرستادن یک فایل ویدیویی پنهان، گوشی مورد نظر را هک کنند.

خطر در کمین اندرویدی ها

به گفته Joshua Drake نویسنده کتاب هکرهای اندروید در این فایل ویدیویی کدهای مخربی جاسازی شده است که توسط آن‌ها هکرها به ضبط فایل‌های صوتی و تصویری، استراق سمع و سرقت اطلاعات ذخیره شده همانند عکس‌ها دسترسی دارند.


بر این اساس مهاجم تنها به شماره تماس گوشی مورد نظر نیاز دارد تا برنامه خود را اجرا کند. همچنین با گسترش این فایل ویدیویی، هکرها به اطلاعات گوشی‌های دیگر هم دسترسی پیدا خواهند کرد. به گفته دفتر امنیت اطلاعات آلمان در روز چهارشنبه ،این آسیب بسیار خطرناک است چرا که به راحتی قربانیان مورد سواستفاده قرار خواهند گرفت.
به گفته مجله Forbes دارندگان اندروید تا قبل از به روز رسانی سیستم خود، هیچ‌گونه فایل ویدیویی که از طریقMMS برای آنها رسیده است را باز نکنند
سیستم عامل‌های اندروید نسخه ۲.۲ که در سال ۲۰۱۰ عرضه شد در معرض جدی این آسیب هستند .
گوگل اما اعلام کرد که حفره‌های امنیتی، بررسی شده و به این نتیجه رسیده‌اند که این آسیب تنها برای گوشی‌های قدیمی می‌تواند جدی باشد و با توجه به دانشی که در حال حاضر وجود دارد هیچ تهدیدی دارندگان اندروید را به خطر نخواهد انداخت . این گفته توسط Joshua Drake با مخالفت رو به رو شد و طبق ادعای او، ارزیابی شده است که میلیون‌ها دستگاه که در حال حاضر دارای این حفره‌های امنیتی هستند و در معرض خطرند.
با توجه به این‌که اندروید برخلاف رقیب خود، اپل، هیچ مرکز مشخصی جهت ارایه آپدیت‌هایش به میلیون‌ها کاربر گوشی و تبلت خود ندارد، به همین دلیل گوگل به روز رسانی امنیتی خود را به تولیدکنندگان دستگاه‌های اندروید فرستاده است تا آن‌ها این به روز رسانی را در صورت نیاز برای کاربران خود نصب کنند.
دفتر امنیت اطلاعات آلمان به تمامی دارندگان اندروید توصیه کرده است، سیستم‌عامل خود را به نسخه ۴.۱ یا بالاتر ارتقا دهند و در صورت عدم دانش این کار به سازندگان دستگاه‌های اندرویدی مراجعه کنند چرا که آن‌ها موظف به نصب به روز رسانی‌های لازم هستند.

منبع:آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *