جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آیا به خرید مداوم ساعت های هوشمند عادت می کنیم؟

اگر از افرادی که ساعت هوشمند دارند بپرسید که چرا این محصول را خریده اند، احتمالاً پاسخ قانع کننده ای ندارند. حال اگر از آنها بپرسید که برنامه شان برای آپدیت کردن ساعت و خرید نمونه ای جدید چیست، احتمالاً باز هم پاسخی نخواهید شنید که از قبل در موردش فکر شده باشد.

ساعت ها تا پیش از هوشمند شدن‌شان، محصولاتی بودند که می توانستیم سال ها از آنها بهره بگیریم بدون اینکه نگران کاهش قدرت پردازشی یا کهولت باتری و کاهش عمر آن باشیم.

فرهنگ مصرف‌گرایی حالا به ساعت ها هم رسیده و شرکت ها از کاربران انتظار دارند که سالانه، ساعت های خود را نیز تعویض کرده و نمونه هایی تازه بخرند. مدیر عامل شرکت «TAG Heuer»، برندی که به تولید و ارائه ساعت های لوکس مشهور است و در چند سال اخیر به تولید ساعت های هوشمند روی آورده نیز باور دارد که کاربران باید شیوه سنتی خرید ساعت را کنار گذاشته و هر یک الی دو سال نمونه ای جدید را برای خود تهیه کنند.

«ژان کلاد بایور»، مدیر عامل «تگ هویر» با اشاره به اینکه در زمانه کنونی مردم سریع تر تلویزیون های خود را به روز رسانی می کنند، می گوید: «در دهه ۵۰ میلادی، مردم تلویزیونی که خریده بودند را برای مدت ۱۰ الی ۱۵ سال مورد استفاده قرار می دادند. اما پس از مدتی صنعت ساخت این محصول با تحولاتی رو به رو شد و کاربر معمولاً در یک بازه ده ساله، سه بار تلویزیون خود را عوض می کند. این زندگی امروزی ماست و به لطف تکنولوژی های نو، مردم به این تغییر عادت خواهند کرد.»

ساعت های هوشمند قیمت چندان ارزانی ندارند. این در حالیست که ساعت های هوشمند تگ هویر، معمولاً‌ با مبلغ ۱۵۰۰ دلاری به فروش می رسند. با این شرایط، آیا می توان انتظار داشت که همه کاربران بتوانند یا بخواهند که به شکل مداوم، ساعت هایی تازه خریداری کرده و ارقامی اینچنینی را به شرکت های سازنده بپردازند؟ شاید اگر ساعت هایی که به سوی هوشمند شدن پیش می‌روند، می‌توانستند کاربردی مفید و یکتا برای کاربر به ارمغان بیاورند، می‌شد پاسخ به این پرسش را مثبت فرض کرد.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *