جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


خرابکاری عمدی NVIDIA در نمایشگاه کامپیوتکس 2017!

در نمایشگاه CES 2017 بود که NVIDIA برای اولین بار از فناوری HDR در کنار تکنولوژی G-Sync سخن گفت؛ دیگر وقت آن رسیده بود که HDR از تجهیزات صوتی و تصویری و عکاسی، وارد دنیای سخت افزار شود. اما نمایش تفاوت های SDR با HDR تنها زمانی بسیار برجسته می شود که کاربران هر دو نمونه را یکجا و در کنار هم مشاهده کنند. انویدیا ظاهرا علاقه بسیاری دارد تا ضمن گسترش HDR، نشان دهد که کارت گرافیک هایش به همراه G-Sync 2 یک دنیای جدید را برای گیمرها فراهم می سازند. شایان ذکر است که برای استفاده از این فناوری مستلزم استفاده از مانیتورهایی با این فناوری خواهید بود.

این شرکت در نمایشگاه کامپیوتکس 2017 نیز حضور یافته و بخشی از غرفه آن را یک محیط جذاب برای نمایش همین تفاوت ها تشکیل می داد. دموهایی در این نمایشگاه به تصویر کشیده است که تفاوت بین SDR و HDR را به خوبی نمایان کرده است. به نظر می رسد که انویدیا تنظیمات دستی در بخش های گاما، نور و کنتراست مانیتور را دست نزده نگاه داشته است؛ دلیل اصلی این کار ترس از به خطر افتادن کیفیت تصویر بود. اما یک جای این داستان ایراد داشت! NVIDIA ظاهرا از روی عمد تنظیمات را در مانیتور SDR به سمت منفی کاهش داده بود. مقادیر ذکر شده به طور عمدی از سوی این شرکت دستکاری شده بود تا تصاویر SDR حتی بیش از پیش کمبود کیفیت در مقابل HDR را نمایش دهند. حتی برخی از متخصصان اعتقاد دارند که مانیتورهایی که تصاویر HDR را پخش می کردند نیز به خوبی کالیبراسیون شده بودند. تنظیمات اصلی و سرنوشت ساز در HDR/SDR مانند سطح گاما، شدت دلتا E، رنگ، نور و کنتراست از جمله مواردی است که می توان آنها را به صورت دستی در مانیتورهای گیمینگ و روز تنظیم کرد. در نتیجه انویدیا برای نمایش کیفیت بالای HDR در برابر SDR اقدام به تغییرات دستی کرده است.

نکته نویسنده:

هم اینک هر دو کمپانی AMD و NVIDIA در کارت گرافیک های خود از فناوری HDR پشتیبانی می کنند و این پشتیبانی نفع مالی چندانی برای هیچ یک ندارد. از سوی دیگر این شرکت های تولید کننده مانیتور هستند که باید برای نمایش قدرت پرچمداران خود به تبلیغ در راستای نمایش تفاوت های HDR و SDR بپردازند؛ پس دلیل این جان فشانی انویدیا چیست؟ نمی دانیم!

منبع : سخت افزار

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *