جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


خداحافظی با کنسول افسانه‌ای پلی استیشن۳

پلی استیشن 3بعد از گذشته ۱ دهه از فروش کنسول پلی استیشن ۳، سونی اعلام کرد که تولید این کنسول به زودی پایان خواهد یافت؛ که این مهر خاتمه، ابتدا از ژاپن آغاز خواهد شد.

خداحافظی با کنسول افسانه‌ای پلی استیشن۳

بر اساس اخباری که در سایت Gematsu منتشر شده است، گویا برنامه‌های سونی مبنی بر آن است که تولید این محصول با در نظر گرفتن یک سری ملاحظات خاص به صورت زمان بندی شده، به پایان برسد. به پایان رسیدن تولید کنسول پلی استیشن ۳ بدین معنا نیست که این محصول در جهان به سرعت نایاب می‌شود.

در دهه‌ی قبل، زمانی که مصرف کنندگان ژاپنی و کشورهای غربی این تکنولوژی جدید را که همان پلی استیشن ۳ است، پذیرفتند و فروش آن را در دوره‌ی مربوطه آغاز کردند، برخی کشورها نیز بودند که به آرامی و با گذشت چند سال، این کنسول وارد کشورشان شد.

در رابطه با این موضوع جالب است بدانید که وقتی پلی استیشن ۳ در سال ۲۰۰۶ وارد ژاپن و آمریکای شمالی شد، کشور برزیل تا سال ۲۰۱۰ پذیرای این کنسول نبود. پس می‌توان انتظار داشت که این تاخیر در پذیرش، شامل حال توقف تولید این محصول نیز بشود و فروش پلی استیشن ۳ همچنان در کشورهایی مانند برزیل ادامه داشته باشد.

در آن زمان به دلیل قیمت بالای خرده فروشی پلی استیشن ۳، به شهرت این کنسول کمی خدشه وارد شد؛ اما با معرفی عناوینی مانند Uncharted 2: Among Thieves، Journey، Little Big Planet و بازی Last of Us، این کنسول محبوبیت زیادی را بدست آورد کهتوانست تا حدودی نارضایتی مصرف کنندگان از قیمت بالای این کنسول بازی را کاهش دهد.

سونی در سال ۲۰۰۹ نسخه‌ی دیگری از این کنسول را به نام Slim model launched روانه‌ی بازار کرد و همچنین در سال ۲۰۱۲ نسخه Super Slim edition را معرفی و به بازار عرضه کرد. در دهه‌ گذشته چیزی درحدود ۸۴ میلیون نسخه از کنسول پلی استیشن ۳ فروخته شده است که باعث شد این دستگاه رقیب سر سخت کنسول ایکس باکس ۳۶۰ قرار گیرد. هم شرکت سونی و هم شرکت مایکروسافت، دیگر آمار و ارقام فروش کنسول‌های خود را افشاء نکردند تا مقایسه دقیق فروش این کنسول‌ها امکان پذیر نباشد.

باید گفت که این دو کنسول بازنشسته، در جایگاه چهارم و پنجم پر فروش‌ترین کنسول‌های جهان قرار دارند؛ این در حالی است که سه جایگاه اول، در اختیار کنسول‌های پلی استیشن ۲، پلی استیشن و Wii است. نسل قبلی پلی استیشن ۳ که همان پلی استیشن ۲ است، در سال ۲۰۱۳ و بعد از ۱۲ سال فروش در بازارهای جهانی، تولیدش متوقف شد. پلی استیشن ۲ در فروش، بسیار موفق‌تر از پلی استیشن ۳ بود و باید گفت که موفق‌ترین کنسول از نظر تعداد فروش، بوده است؛ پلی استیشن ۲ توانست مرز فروش ۱۵۰ میلیون عددی را پشت سر بگذارد.

باید دید که تولید پلی استیشن ۳ در کشورهای غربی چه زمانی به پایان خواهد رسید.

منبع : تکرا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *