جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


خداحافظی با پیکاسا ،12 اردیبهشت

هدف گوگل از این اقدام تشویق کاربران به استفاده از سرویس Google Photos و تمرکز بر روی توسعه و بهبود آن است.

خداحافظی با پیکاسا ،12 اردیبهشت
گوگل در سال ۲۰۰۴ سرویس Picasa را از شرکت Lifescape خریداری کرد و آن را به صورت یک سرویس رایگان عرضه کرد. نام پیکاسا در واقع از ترکیب نام نقاش مشهور اسپانیایی «پابلو پیکاسو»، pic به معنای تصویر و mi casa به معنای “خانه من” (در اسپانیایی) به وجود آمده است.


آلبوم‌های تحت وب پیکاسا و API آن تا تاریخ ۱۲ اردیبهشت‌ماه کماکان فعال خواهند بود و کاربران می‌توانند تصاویر خود را مشاهده یا ذخیره کنند درحالی‌که توسعه‌دهندگان برخی امکانات API را از دست خواهند داد.

البته تمامی تصاویر و ویدئوهای شما از آلبوم وب پیکاسا به صورت خودکار به Google Photos منتقل خواهد شد و نیازی به انتقال دستی آن‌ها نخواهد بود.

گوگل پشتیبانی از اپلیکیشن دسکتاپ پیکاسا را زودتر و در تاریخ ۲۵ اسفندماه متوقف خواهد کرد هرچند که اگر این برنامه روی سیستم شما نصب باشد کماکان تا تاریخ ۱۲ اردیبهشت به کارش ادامه خواهد داد و تنها پس از اتمام پشتیبانی گوگل دیگر آپدیتی برای آن عرضه نخواهد شد.

گوگل می‌گوید پیکاسا را با هدف تمرکز بر روی یک سرویس تصاویر که Google Photos خواهد بود تعطیل می‌کند.

البته این گوگل بود که با وجود در اختیار داشتن سرویس پیکاسا Google Photos را در سال ۲۰۱۵ معرفی کرد و باعث شد کاربران گوگل پلاس بین این دو سرویس گیج و سردرگم شوند. به هر حال گوگل در Google Photos نه‌تنها از امکانات Picasa بلکه از تکنیک‌های ویرایش عکس اپلیکیشن Snapseed نیز استفاده کرده و می‌توان گفت Photos سرویس کاملی برای پشتیبان‌گیری و آلبوم‌سازی تصاویر شما خواهد بود.

خداحافظی با پیکاسا ،12 اردیبهشت

همچنین برای کاربران Picasa که دوست ندارند از Google Photos استفاده کنند گوگل قصد دارد جای جدیدی برای دسترسی به اطلاعات آلبوم‌های وب پیکاسا ایجاد کند که در آن می‌توانید تصاویر و ویدئوهای خود را مشاهده، دانلود و یا حذف کنید اما امکان ساخت، سازماندهی و ویرایش آلبوم‌ها دیگر وجود نخواهد داشت.

منبع: فارنت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *