جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


خبرهای دروغین و روش جدید گوگل برای مبارزه با آن

خبرهای کذب مشکل جدیدی در حوزه اطلاع‌رسانی محسوب نمی‌شوند، اما با توجه به رشد چشمگیر سرعت مخابره اخبار در سطح جهان، نقش شرکت‌هایی چون مایکروسافت و گوگل در اطلاع‌رسانی درست و دقیق بسیار افزایش پیدا کرده است.

 

خبرهای دروغین و روش جدید گوگل برای مبارزه با آن

در همین راستا، گوگل تگ‌هایی به اخبار اضافه می‌کند که نشان می‌دهد خبر موردنظر مورد راستی آزمایی قرار گرفته است یا خیر. این شرکت در تازه‌ترین اقدام خود در جهت مبارزه با اخبار دروغین، خبر همکاری با شبکه بین‌المللی راستی آزمایی یا به اختصار IFCN را اعلام کرده است. گوگل عنوان کرده این همکاری موجب خواهد شد تا توانایی شرکت برای تشخیص اخبار کذب افزایش یابد و خبرهای صحیح‌تری در اختیار کاربران قرار گیرد. در بیانیه شرکت آمده که:

به عنوان یک سازمان بی‌طرف، IFCN عملکردی عالی در راستی آزمایی اخبار و ایجاد جامعه‌ای امن از راستی آزمایان در سطح جهانی، بر جای گذاشته است. این همکاری باعث افزایش تعداد راستی آزمایان اخبار شده و حتی پرداخت‌هایی نیز برای آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد. در نهایت، شرکای جدید کمک زیادی به اطمینان از محتوای موتور جستجو و گوگل نیوز خواهند کرد.
گفته می‌شود مبارزه با اخبار دروغین در حال رشد و توسعه است و خوشبختانه با ابزار و ویژگی‌های جدید، گوگل اطمینان خاطر بیشتری نسبت به موثق بودن اخبار و اطلاعات برای کاربران فراهم می‌کند.

منبع : آی تی رسان

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *