جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


حضور تیم کوک در شورای تکنولوژی آمریکا

مدت‌هاست که گفته می‌شود احتمالا اپل هم یکی از اعضای شورای تکنولوژی ایالات متحده که توسط تیم مدیریتی ترامپ رهبری می‌شود، خواهد بود و حالا طبق اخبار جدید بلومبرگ، این احتمال پررنگ‌تر از قبل شده است. طبق این گزارش، تیم کوک شخصا در اولین جلسه این شورا که قرار است 19 ژوئن برگزار شود، حضور خواهد داشت.

با اینکه این اولین باری نیست که از حضور و نقش اپل در این شورا می‌شنویم، اما خبر حضور تیم کوک در این شورا برای اولین بار است که شنیده می‌شود. گفته می‌شود تیم کوک در کنار 11 نماینده دیگر از جمله جف بزوس از آمازون، ساتیا نادلا از مایکروسافت و اریک اشمیت از گوگل در این جلسه حضور پیدا می‌کند. ضمنا فیسبوک نیز به این شورا دعوت شده اما هنوز پاسخی از طرف این شرکت اعلام نشده است.

شورای تکنولوژی ایالات متحده با دستور مستقیم دونالد ترامپ و با هدف تبدیل و مدرنیزه کردن خدمات دیجیتالی و آی‌تی دولت آمریکا در تاریخ 1 می امسال تشکیل شد. این شورا توسط “اریک کاشنر” مشاور ترامپ رهبری می‌شود و کریس لیدل مدیر اسبق مایکروسافت و جنرال موتورز مدیریت جلسات را برعهده خواهد داشت.

اکثر اعضای این گروه در جلسه‌ای که در دسامبر سال گذشته در برج ترامپ برگزار شد حضور داشتند که البته تیم کوک هم یکی از همان افراد بود. موضوعاتی که در آن جلسه مطرح شد، بیشتر در زمینه مهاجرت و ایجاد اشتغال گسترده در سطح ایالات متحده بود.

با اینکه تیم کوک قرار است در این شورا حضور پیدا کند، اما مخالفت‌های او با سیاست‌های ترامپ بر هیچکس پوشیده نیست. تیم کوک هفته‌ی گذشته تصمیم ترامپ برای خروج از معاهده پاریس را به شدت مورد انتقاد قرار داد و در گذشته نیز مخالفت خود را با تلاش‌های ترامپ برای محدود کردن رفت وآمد مهاجرین به آمریکا را اعلام کرده بود.

این اولین باری نیست که تیم کوک اریک کاشنر را ملاقات می‌کند. او اوایل امسال در ضیافت شامی با ایوانکا ترامپ و اریک کاشنر ملاقات کرده بود. کوک درباره حضور در این شورا گفته که حضور در زمین بازی بهتر از ایستادن در کنار خط و بیرون زمین است. گفته می‌شود اولین جلسه این شورا در تاریخ 19 ژوئن امسال برگزار خواهد شد.

منبع : آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *