جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


حذف هزاران حساب کاربری فیسبوک در راستای مبارزه با نشر اخبار کذب

مدتی است که وبسایت هایی نظیر گوگل و شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک در تلاش هستند تا جای ممکن جلوی پخش و انتشار خبرهای کذب را بگیرند. در همین رابطه حالا خبر می رسد که کمپانی تحت مدیریت مارک زاکربرگ بیش از ده ها هزار حساب کاربری دروغین را در راستای نزدیک شدن به انتخابات زودهنگام بریگزیت در انگلستان شناسایی و حذف کرده اند.

حذف هزاران حساب کاربری فیسبوک

گفتنی است علاوه بر آن غول شبکه های اجتماعی تبلیغاتی روزنامه ای را از طریق واحدهای خبرگزاری بریتانیایی منتشر کرده اند که مردم را برای شناسایی خبرهای دروغین راهنمایی کرده اند. به عنوان مثال در تبلیغات مورد اشاره آمده که خوانندگان می بایست «نسبت به تیتر خبرهای مهم مشکوک باشند» و همچنین «به دقت به URL وبسایت ها توجه کنند.»

لازم به ذکر است مهندسان فیسبوک با بهبود الگوریتم های خود موفق شده اند به این مهم دست پیدا کرده و به شکل کارآمدتری اکانت ها و خبرهای کذب و دروغین را شناسایی کنند.

در همین رابطه «Simon Milner»، مدیر دپارتمان قوانین انگلستان در فیسبوک عنوان کرده است که پلتفرم مورد اشاره قصد دارد تا مشکل اخبار کذب را به صورت ریشه ای و بنیادین مورد بررسی قرار دهد و با سازمان های خارجی در حال همکاری است. همچنین او اعلام کرده که فیسبوک «هر کاری که از دستش بر بیاید برای مبارزه با نشر خبرهای دروغین انجام می دهد.»

ناگفته نماند کمپانی مورد بحث پیشتر با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، حدود 30 هزار حساب کاربری تقلبی مربوط به این کشور را حذف کرده است.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *