جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


حداحافظی فایرفاکس با فلش در 2017

از ماه آینده میلادی، مرورگر فایرفاکس برخی از محتواهای فلش که «برای تجربه کاربری چندان ضروری نیستند» را مسدود خواهد کرد.

حداحافظی فایرفاکس با فلش در 2017
موزیلا هفته گذشته از طرح‌های خود برای کاهش رسمی استفاده از فلش در مرورگر فایرفاکس خبر داد. در ابتدای ماه آینده میلادی، فایرفاکس برخی از محتواهای فلش که «برای تجربه کاربری چندان ضروری نیستند» را مسدود خواهد کرد؛ اگرچه بنابر پست بلاگ بنجامین اسدمبرگ (مدیر مهندسی فایرفاکس)، این مرورگر باز هم از محتواهای فلش پشتیبانی خواهد کرد.


او می‌نویسد: «این تغییرات و نیز تحولات آتی برای کاربران فایرفاکس، امنیت بالاتر، عمر بیشتر باتری، بارگذاری سریع‌تر صفحات، و انعطاف‌پذیری بهتر مرورگر را به ارمغان خواهند آورد.»

از جمله تغییرات در پیش رو می‌توان به حذف فلش به‌صورت پیش‌فرض اشاره کرد. در سال ۲۰۱۷، مرورگر فایرفاکس در وب‌سایت‌هایی که برای نمایش محتوای خود، افزونه‌ای از فلش را اجرا می‌کنند، از کاربران خواهد خواست با کلیک، تأیید کنند که محتوای مربوطه برای آنان فعال‌سازی و نمایش داده شود. آقای اسدمبرگ انتظار دارد اقدام آتی فایرفاکس در خصوص مسدود نمودن محتواهای مشخصی از فلش، باعث کاهش ده درصدی crashها و hangها شود.

وی اظهار می‌دارد: «هرچند افزونه‌های مربوط به مرورگرها و به‌ویژه فلش، موجب شده‌اند تا تجارب مطلوبی در وب داشته باشیم؛ از جمله ویدیوها و محتواهای تعاملی. اما افزونه‌ها اغلب چالش‌هایی نیز در خصوص پایداری، عملکرد و امنیت با خود به‌همراه دارند و کاربران باید این موضوع را مدنظر داشته باشند.»

پیش از این تحولات که قرار است سال آینده به وقوع بپیوندند، آقای اسدمبرگ از وب‌سایت‌هایی که در حال حاضر برای اجرای ویدیو یا بازی، از فلش یا سیلورلایت استفاده می‌کنند، می‌خواهد تا «هرچه زودتر» به‌کارگیری فناوری‌های HTML را مدنظر قرار دهند.

حداحافظی فایرفاکس با فلش در 2017-2

رقبای مرورگر موزیلا نیز اقدامات مشابهی انجام داده‌اند. گوگل در ماه مه (اردیبهشت) سال جاری، از سیاست جدید خود برای به‌کارگیری HTML5 به‌طور پیش‌فرض برای مرورگر کروم خبر داد. این خبر پس از آن منتشر شد که سال گذشته میلادی، کروم ۴۵ به‌طور خودکار عرضه محتواهای غیرمهم فلش همچون آگهی‌ها، پویانمایی‌ها و محتواهای «غیرمحوری» را متوقف نمود.

مایکروسافت نیز در ماه آوریل (فروردین)، اعلام کرد اکنون مرورگر این شرکت با نام اِج (Edge) نیز به‌صورت خودکار انواع مشخصی از محتواهای فلش را متوقف می‌کند.
فیس‌بوک، ویمو، نت‌فلیکس، یوتیوب، و توییچ نیز خود را آماده کرده‌اند تا از فلش به HTML5 مهاجرت نمایند.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *