جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


احتمال جریمه سنگین گوگل به علت نقض قوانین ضدانحصار اتحادیه اروپایی

گوگل به علت نقض قوانین ضدانحصار باید در انتظار جریمه سنگین توسط اتحادیه اروپایی باشد. همچنین نحوه نمایش و ارائه نتایج جستجو توسط گوگل به کاربرانش در خاک اتحادیه اروپایی نیز تغییر خواهد کرد.

 جریمه سنگین گوگل

به گزارش دیجیتال ترندز، کمیسیون اروپایی از بیش از یک سال قبل تا به حال به دنبال تحقیق در مورد رفتارها و رویه‌های غیررقابتی گوگل در قاره سبز بوده است.

حال این تحقیقات به ضرر گوگل به پایان رسیده و جریمه‌ای سنگین در انتظار این شرکت آمریکایی است. قرار است یافته‌های کمیسیون اروپایی در اختیار مقامات تصمیم گیر در مورد تحریم این شرکت هم قرار بگیرد.

جریمه این تخلف در اروپا برابر با حداکثر ده درصد از گردش مالی سالیانه جهانی آنهاست. در نتیجه ممکن است گوگل بر مبنای عملکرد مالیش در سال 2016 تا 9 میلیارد دلار جریمه شود که رقمی بی سابقه محسوب می شود.

اولین بار هفت سال قبل و به دنبال شکایت موتور جستجوهای رقیب گوگل در آمریکا و اروپا در مورد نمایش خدمات خرید وابسته به گوگل در نتایج جستجوی این شرکت در رتبه ای بالاتر از موسسات رقیب و رفتار غیرمنصفانه گوگل در این زمینه بررسی ها آغاز شد.

گوگل تا به حال سه بار تلاش کرده تا این مشکل را حل و فصل کند، اما هر سه بار ناموفق بوده است. احتمالا تصمیم نهایی در این زمینه در مرداد ماه امسال اعلام خواهد شد. گوگل به انحصارطلبی تجاری و سواستفاده از موفقیت سیستم عامل اندروید و سیستم تبلیغاتی اد- سنس هم متهم است و پرونده این اتهامات به طور جداگانه در حال بررسی است.

منبع : فارس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *