جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


جذب همیاران پلیس فتا

رئیس پلیس سایبری کشور با اشاره به جذب همیاران پلیس فتا، از راه اندازی سایت hamyar.cyber police. ir خبر داد و از همیاران پلیس فتا به عنوان یکی از بازوان تحقق امنیت پایدار فضای سایبر نام برد.

جذب همیاران پلیس فتا

سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس سایبری کشور با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با استفاده شاخص های اجتماعی از جمله همراهی و همگام کردن مردم با خود ظرفیت بسیار بالایی را درجهت « هر شهروند ، یک پلیس » ایجاد کرده است، بیان داشت: امنیت یک فرایند است که زائیده مشارکت تک به تک افراد جامعه است واین حاصل نخواهد شد مگر با همکاری و همدلی کلیه افراد جامعه در هر سن، شغل و سمتی که باشند.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: جذب و به کارگیری اعضای پلیس افتخاری در فتا ناجا با هدف بسط و گسترش ارتقاء امنیت در فضای مجازی و آموزش کاربران و افزایش سطح فرهنگ عمومی صورت گرفته است.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در تشریح طرح جذب و به کارگیری پلیس های افتخاری بیان داشت: این طرح به صورت تمرکزی از اواخر سال 1392 در ناجا کلید خورد و ضمن ابلاغ دستورالعمل به پلیس‌های تخصصی کار جذب و به کارگیری این افراد از ابتدای سال 1393 صورت گرفت و تعداد بسیار زیادی از افراد جامعه تمایل خود را جهت همکاری اعلام کرده‌اند.
وی افزود: جذب پلیس‌های افتخاری در کلیه استان‌ها توسط پلیس‌های تخصصی صورت می‌گیرد و روسای پلیس فتا هر استان نیز در خصوص نحوه جذب و به کارگیری پلیس‌های افتخاری در استان مربوطه اقدامات لازم را انجام داده اند.
سردار هادیانفر با اشاره به اینکه در فضای سایبری ، پلیس فتا پشتیبان مردم است، بیان داشت: هر چه آموزش کاربران در ابعاد مختلف بیش تر شود قطعا میزان آسیب پذیری آنان را کاهش می دهد ضمن اینکه برخی از جرایم به دلیل عدم آگاهی مجرمان از جرم بودن عمل ارتکابی آنان به وقوع می پیوندد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه آموزش‌های مختلفی جهت همیاران پلیس فتا ناجا پیش‌بینی شده است که با توجه به سن و سطح تحصیلات این افراد به آنان آموزش داده می شود و چون ناجا ضابط قضایی است لذا در زمینه آموزشی امور حقوقی، قضایی، خطرات و آسیب‌های فضای مجازی ( عمومی و تخصصی )، مسایل عقیدتی و سایر آموزشهای لازم و مرتبط با فعالیت پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی نیز به فرهنگسازان سایبری داده می شود.
سردار هادیانفر در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا بانوان هم می توانند عضو پلیس افتخاری سایبری کشور باشند بیان داشت: خوشبختانه در جذب پلیس‌های افتخاری محدودیت سنی، شغلی و جنسیتی نداریم و در حال حاضر تعداد زیادی از افراد جذب شده بانوان هستند.
وی درخصوص جذب مشمولان نظام وظیفه نیز گفت: به استناد آئین نامه ابلاغی جذب و به کارگیری مشمولان غایب خدمت نظام وظیفه خلاف مقررات تعریف شده است ولی در خصوص کسانی که قبل از مشمول شدن جذب می‌گردند تمهیداتی جهت رفاه حال آنان و خدمت در استان مربوطه پیش بینی شده است.
رئیس پلیس سایبری کشور در ادامه از راه اندازی سایت همیاران پلیس فتا ناجا به آدرس hamyar.cyber police. ir خبر داد و گفت: علاقه مندان به فعالیت در فضای سایبر می توانند ضمن مراجعه به سایت همیاران پلیس فتا در جهت ثبت نام و عضویت اقدام کنند.

منبع: پایگاه خبری پلیس،

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *