جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


جذب نیروی اینترنتی داعش

در پی حملات تروریستی داعش در پاریس نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که آمریکا باید اینترنت را از این گروه که از آن بطور موثر به عنوان ابزار جذب نیرو استفاده می‌کند بگیرد.

جذب نیروی اینترنتی داعش
دونالد ترامپ گفت: آنها از اینترنت استفاده و نیرو جذب می‌کنند.

وی افزود: ما باید اینترنت را از آنها بگیریم زیرا آنها مردم را جذب و جوانان ما را شست‌وشوی مغزی می‌دهند. نمی‌توانیم اجازه دهیم این اتفاق بیفتد. ما جوانان بی گناهی داریم که به انحراف کشیده می‌شوند.

ترامپ اگرچه برنامه مشخصی را برای این منظور اعلام نکرد ولی از آنچه که مقامات آمریکایی در حال حاضر درباره داعش می‌گویند، چندان دور نیست. مقامات آمریکایی برای مبارزه با ماشین تبلیغات آنلاین این گروه ظاهرا در تلاش برای مقابله با پیامهای داعش از طریق خود کمپین شبکه اجتماعی این گروه هستند البته در این راه موفقیت چندانی کسب نکرده اند.

بیش از ۳۵۰ حساب کاربری وزارت امور خارجه آمریکا در توئیتر در کنار دیگر حسابها برای خنثی کردن این تبلیغات در حال کار هستند.

اما ترامپ در مصاحبه دیگری نیز گفت که آمریکا برای جلوگیری از داعش تلاش کافی نمی‌کند. آنها بهتر از ما از اینترنت استفاده می‌کنند.

البته دونالد ترامپ اگرچه در بکارگیری شبکه های اجتماعی موثر است اما کاربر حرفه‌ای فناوری نیست و ظاهرا در دفتر کارش یک لپ تاپ ندارد و ایمیل های خود را به صورت پرینت شده می‌خواند.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *