جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


جدیدترین مدل روتر وای فای لینک‎سیس

روتر وای‎فای WRT3200ACM MU-MIMO Gigabit لینک‎سیس آخرین روتر از سری WRT است و جای تعجب هم نیست که بسیار شبیه به مدل‎های قبلی باشد. اما در دل این جعبه آبی رنگ معروف اتفاقات کاملا منحصر به فردی در جریان است. این روتر جدید توان مورد نیاز خود را از یک پردازنده دو هسته‎ای 1.8 گیگاهرتزی، 256 مگابایت حافظه فلش و 512 مگابایت حافظه سیستم تامین می‎کند که در مقایسه با نمونه قبلی خود WRT1900ACS که از پردازنده 1.6 گیگاهرتزی، 128 مگابایت حافظه فلش و 512 مگابایت رم برخوردار بود پیشرفت نسبتا قابل ملاحظه‎ای محسوب می‎شود.

جدیدترین مدل روتر وای فای لینک‎سیس
این روتر آخرین فناوری Tri-band 160 را پشتیبانی می‎کند که از لحاظ تئوری به این معنا است که در محدوده نزدیک به دستگاه دو برابر سریع‎تر (تا حداکثر 2600 مگابیت در ثانیه) از روترهای معمولی است. اما مشکل اینجا است که شما در دنیای واقعی این سطح از عملکرد را مشاهده نخواهید کرد. این به این دلیل است که در حال حاضر هنوز هیچ دستگاه مصرف کننده‎ای (لپ‎تاپ، تلفن و غیره) که بتواند از فناوری Tri-band 160 پشتیبانی کند وجود ندارد و به نظر هم نمی‎رسد به این زودی وجود داشته باشد.

واقعیت این است که در حال حاضر لپ‎تاپ یا تلفن هوشمندی وجود ندارد که بتواند سرعت وای‎فای بیشتر از 877 مگابیت در ثانیه را پشتیبانی کند و همین سرعت هم بسیار بالا محسوب می‎شود. WRT3200ACM هم مثل تمام روترهای قدرتمند دیگر تنها می‎تواند تا آن جایی سریع باشد که کلاینت‎های متصل به آن توان استفاده از آن را داشته باشند. به بیان دیگر، WRT3200ACM آن گونه که برنامه ریزی شده است نمی‎تواند سرعت شبکه شما را به نسبت مدل‎های قبلی WRT و یا حتی اکثر روترهای AC1900 ارتقا دهد.

خبر بد دیگری که در مورد روتر WRT3200ACM وجود دارد این است که در آزمایشات انجام شده این دستگاه از ثبات کافی برخوردار نبوده و با مشکلاتی روبرو است. هر چند نباید فراموش کرد که اغلب روترها در ابتدای معرفی (به ویژه مدل‎های WRT شرکت لینک‎سیس) با مشکلاتی مواجه هستند و چند هفته یا چند ماه بعد از عرضه نسخه به‎روزرسانی شده میان افزار (firmware) خود این مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

اما در مورد موضوع سرعت، وقتی در آزمایشات این روتر به یک دستگاه مصرف کننده دو بانده 80 مگاهرتز متصل شد (یک بار دیگر نباید فراموش کرد که هنوز هیچ کلاینتی که ازTri-band 160 پشتیبانی کند در بازار وجود ندارد) یک سرعت پایدار و بسیار عالی نزدیک به 550 مگابیت در ثانیه را ارائه کرد که به طور میانگین با سایر روترهای تراز اول موجود در بازار قابل مقایسه است. گستره تحت پوشش امواج نیز در رده متوسط قرار می‎گیرد و WRT3200ACM توانست امواج را بعد از پشت سر گذاشتن چند دیوار تا فاصله 45 متری منتقل کند. محدوده تحت پوشش امواج وای‎فای به میزان زیادی به عوامل محیطی وابسته است. برای مثال، هر چه تعداد دیوارها بیشتر باشد، امواج مسافت کوتاه‎تری را طی می‎کند، بنابراین ممکن است شما در آزمایشات خود به فاصله‎های دیگری دست پیدا کنید.

در مجموع و با در نظر گرفتن تمام مسائل، WRT3200ACM نیز مثل سایر روترهای تراز اول مشکلاتی را در مورد امواج وای‎فای برطرف می‎کند که از نظر خیلی از کاربران مسئله ساز نیست. برای نمونه، افزایش بیش از پیش سرعت و قدرت یک روتر چیزی نیست که دغدغه حال حاضر یک کاربر باشد و این دستگاه نیز هنوز نتوانسته موضوعات مهم‎تر و کاربردی‎تر دنیای واقعی مثل مشکل محدوده تحت پوشش در یک خانه نسبتا بزرگ را برطرف کند.

مسلما هیچ کس از این ناراحت نخواهد شد که یک روتر پرقدرت داشته باشد. اما در مورد خرید WRT3200ACM مطمئنا شما باید مدتی را صبر کنید تا نسخه‎های به‎روزرسانی میان افزار آن ارائه شود. پرداخت 280 دلار برای روتری که هنوز با مشکلاتی مواجه است کمی‎ گران قیمت به نظر می‎رسد. البته شما هنوز هم می‎توانید به مدل‎های قدیمی‎‎تر مثل WRT1900AC یا WRT1900ACS نیز فکر کنید. از زمان عرضه این دو مدل به بازار مدتی است که می‎گذرد و علاوه بر قیمت‎های پایین‎تر از میان افزار باثبات‎تری نیز برخوردار هستند.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *