جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تویوتا پریوس ۲۰۱۶ هیبریدی در ایران

ؤرکت ایرتویوتا نمایندگی خودروسازی معروف تویوتا در ایران شرایط فروش ویژه‌ای برای خودروی تویوتا پریوس جدید ۲۰۱۶ اعلام کرده است. پریوس یکی از مدل‌های موفق و خوش‌نام تویوتا است که هر ساله به‌روزرسانی می‌شود و مدل‌های جدید آن هیبریدی است. تویوتا پریوس هر ساله برنده بسیاری از جوایز و نشان‌های خودرو در جهان است و بسیاری از خودروسازهای دنیا از روی آن تقلید می‌کنند.

تویوتا پریوس ۲۰۱۶ هیبریدی در ایران


ایرتویوتا پریوس ۱۸۰۰ سی‌سی جدید مدل ۲۰۱۶ تیپ C را به قیمت تمام شده ۱۴۸ میلیون و یک ماهه تحویل مشتریان می‌دهد. خریداران باید در شروع ۱۳۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کنند. هدیه ویژه ایرتویوتا به این خریداران ۷ سال گارانتی تعویض باتری ولتاز بالای سیستم هیبریدی در کنار ۵ سال گارانتی عمومی یا ۱۵۰ هزار کیلومتر است.  تیپ B این خودرو با قیمت ۱۴۲ میلیون تومان تحویل فوری می‌شود. آرم طرح ترافیک رایگان و بیمه بدنه رایگان دیگر هدیه‌های ایرتویوتا به خریداران است.

تویوتا پریوس آلایندگی بسیار کمی دارد و در دسته خودروهای «سبز» قرار می‌گیرد. پریوس دارای پیشرانه‌ای 1.8 لیتری با جعبه دنده اتوماتیک CVT در کنار موتوری الکتریکی است که می‌تواند حداکثر 121 اسب بخار قدرت تولید و در سه حالت EV، ECO و Power نیروی تولیدی را به خروجی منتقل کند.

طول این خودرو 4540 میلی‌متر، عرض کلی آن 1760 میلی‌متر، ارتفاع آن 1490 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن هم به 2700 میلی‌متر است که در مقایسه با مدل‌های قبل از ۲۰۱۶؛ یک شاسی بزرگ‌تر در نظر گرفته شده که در طول کلی، حدود 60 میلی متر و در عرض هم حدود 15 میلی متر بزرگ‌تر شده است که کابین جادارتر و بزرگ‌تر از نسل قبل برای سرنشینان خواهد داشت، ولی در عوض ارتفاع آن نسبت به نسل قبل حدود 20 میلی متر کوچک‌تر شده که خود باعث کاهش سطح تماس با جریان مقاوم هوا، هرچند به مقدار کم شده است که در سرعت‌های بالا اثر خود را خواهد گذاشت.

سیستم‌های ایمنی به کار رفته در این خودرو هم نسبتا زیاد و قابل قبول هستند که مهم‌ترین و بارزترین آن‌ها شامل ترمزهای ضدقفل، کیسه‌های هوای ایمنی راننده، سرنشین جلو، جانبی سرنشینان جلو، پرده‌ای سرنشینان جلو و عقب، زانویی راننده، سیستم تشخیص یا رادار نقطه کور (BSM)، سیستم هشدار وجود مانع در نقاط کور به هنگام حرکت به عقب (RCTA) و همچین سیستم‌هایی نظیر ABS، EBD، BAS، VSC و TRC است که بیشتر آن‌ها در بخش پایداری خودرو فعال هستند.

منبع شبکه

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *