جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تمدید انحصار اپراتور فیبر نوری

مدیرعامل شرکت ایرانیان‌نت با اشاره به سرمایه‌گذاری شرکت خارجی MTN در پروژه فیبر نوری این شرکت، از تمدید انحصار این اپراتور فیبر نوری برای یک دوره چهار ساله خبر داد.

تمدید انحصار اپراتور فیبر نوری

محسن باقری چناری در جمع خبرنگاران در حاشیه امضای تفاهم‌نامه بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت MTN برای سرمایه‌گذاری در پروژه فیبر نوری شرکت ایرانیان‌نت به عنوان اپراتور فیبر نوری کشور گفت: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان حجم کل سرمایه‌گذاری ایرانیان‌نت برای هشت شهر در چهار سال است. ایرانیان‌نت در دو شهر تهران ۴.۷ میلیارد و کرج ۴۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خود را عملیاتی کرده است، بقیه در حد تهیه طرح و برآورد است.

وی همچنین درباره تمدید انحصار پروژه فیبر نوری برای ایرانیان‌نت اظهار کرد: طبق قاعده باید از زمانی که انحصار تمام شده، تمدید آن آغاز شود البته سرمایه‌گذار خارجی می‌خواهد که این تمدید انحصار از امروز آغاز شود. مدت زمان این تمدید انحصار نیز برای یک دوره چهار ساله است.

مدیرعامل شرکت ایرانیان‌نت ادامه داد: حجم اولیه سرمایه‌گذاری برای این پروژه ۵۶۰ میلیون دلار است. شرکت MTN به صورت مستقیم ۳۰۰ میلیون می‌آورد. اگر ایرانیان‌نت بتواند منابع دیگری را بیاید که از تسهیلاتی که MTN می‌دهد، ارزان‌تر باشد از آن استفاده می‌کند و در غیر این صورت با MTN تمدید می‌کند.

باقری تهران، کرج، قم، تبریز، شیراز، اصفهان، اهواز و مشهد را شهرهایی اعلام کرد که با سرمایه‌گذاری MTN تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند و گفت: پروژه مشترکی که قرار است با MTN‌ انجام شود، در این هشت شهر است که حوزه جغرافیایی این مشارکت هم در آن مشخص است. مجموعا ۳۱ مرکز استان و بر اساس آخرین اعلام شهرداری‌های کشور ۱۵۹ منطقه شهرداری داریم که از مجموع اینها بر اساس بررسی سه مشاور خارجی، ۶۵ منطقه شهرداری در حال حاضر وجود دارد که اگر FTTH‌ در آنها انجام شود اقتصادی است.

وی ادامه داد: بقیه مناطق در حال حاضر با توجه به ۱۷ پارامتری که اتحادیه جهانی ارتباطات تعریف کرده است، برای میزان اقتصادی بودن یک طرح، اقتصادی نیست. البته ممکن است پس از عرضه فیبر نوری در این ۶۵ منطقه تقاضاهای دیگری نیز ایجاد شود و شرکت MTN در این هشت شهر به عنوان شریک آمده و ۴۹ درصد سهام را دارد و مختار است وارد این طرح برای سایر شهرها شود یا خیر.

منبع : ایسنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *