جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تلگرام هک شد

تلگرام به پیام‌های خصوصی و رمزنگاری‌شده خود می‌بالد که به فعالان مجازی این اجازه را می‌دهد که از دست سانسور و سخت‌گیری دستگاه‌های ذی‌ربط فرار کنند. اما به نظر ‌می‌رسد یک بحران پیش روی این اپلیکیشن پیام‌رسان باشد. یک تیم تحقیقاتی می‌گوید، هکرهای ایرانی توانسته‌اند به چندین اکانت تلگرام دسترسی پیدا کنند و موفق به شناسایی 15 میلیون شماره تلفن کاربران ایرانی تلگرام شده‌اند. بنابر گزارش، این مزاحمان با استفاده از تائید پیامکی موفق شده‌اند به اکانت‌های دیگر دست پیدا کرده و به‌ راحتی پیام‌های آن‌ها را مطالعه نموده و هویت دیگران را جعل کنند. این هکرها برای دسترسی به کد پیامکی تائید هویت، از رابط برنامه‌نویسی (API) تلگرام استفاده می‌کنند.

تلگرام هک شد

ه

 

البته هنوز مشخص نیست که آیا دستگاه‌های دولتی ایران پشت این حملات هستند یا خیر؟ به‌هرحال مجرمان برای هک شماره تلفن‌های دیگر در کمین نشسته‌اند. این 15 میلیون شماره تلفن شامل هر دو طیف سیاسی غالب در ایران است که البته چنین خطری بیشتر ممکن است به ضرر فعالان اجتماعی و یا روزنامه‌نگارها باشد.

البته تاکنون تلگرام این نقص امنیتی را بیشتر متوجه کاربرانی با عادت‌های نادرست می‌داند و به آن به‌عنوان یک ضعف امنیتی نگاه نمی‌کند. بنابراین شما می‌توانید با ساخت یک رمز عبور قوی، خود را در مقابل تهدیدات امن‌تر کنید. اما در اینجا یک سؤال پیش می‌آید که چرا با وجود این امکانات، ساختن رمز عبور برای تلگرام اجباری نیست؟ گرچه شاید این اقدام تمامی مشکلات تلگرام با ایران را حل نکند ولی می‌تواند یک شروع مهم برای آن باشد.
منبعengadget

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *