جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تفاوت آپگرید و آپدیت

در زندگی روزمره گاهی به افرادی بر می‌خوریم که این دو واژه را به جای هم به کار می‌برند و ما به عنوان شنونده متوجه منظور آنها می‌شویم، اما آیا واقعا تفاوتی بین آپدیت و آپگرید وجود ندارد؟

تفاوت آپگرید و آپدیت

آپگرید (ارتقا): آپگرید‌ها در حقیقت محصولات اصلی هستند که با اضافه شدن قابلیت‌ها وامکانات جدید در سطح گسترده، نسبت به نسخه پیشین با تغییرات قابل توجهی مواجه شده‌اند و در واقع نسخه کاملا جدیدی را به کاربر عرضه می‌کنند. تغییرات عمده از ویژگی‌های آپگرید است. نسخه آپگریدشده یک نرم‌افزار به دلیل حجم گسترده تغییرات، ممکن است با سخت‌افزار نسخه پیشین سازگاری نداشته باشد. آپگرید‌ها معمولا برای نصب و استفاده نیاز به نسخه قدیمی‌تر ندارند و به طور مستقل روی دستگاه نصب می‌شوند. از آن جا که توسعه و انتشار نسخه قبلی و ارتقای آن نیازمند صرف زمان، انرژی و هزینه است، معمولا آپگرید‌ها به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار نمی‌گیرند.
آپدیت (به‌روزرسانی): وقتی نسخه جدیدی از یک نرم‌افزار وارد بازار می‌شود، ممکن است اشکالاتی در آن وجود داشته باشد. معمولا شرکت‌ها خیلی زود متوجه این اشکالات می‌شوند و با ارایه آپدیت‌هایی در صدد رفع آنها بر می‌آیند. بنابراین منشا پیدایش آپدیت‌ها برخی مشکلاتی است که پیش از عرضه محصول خود را نشان نداده‌اند و پس از عرضه آن، گزارش‌های کاربران و درخواست‌هایشان برای حل مشکلات، شرکت‌ها را وادار به ارایه آپدیت جدید کرده است. معمولا وظیفه رفع باگ‌های امنیتی، تغییرات جزیی درظاهر و بهبود عملکرد نرم‌افزار در مقیاس کوچک بر عهده آپدیت‌هاست. تعداد آپدیت‌ها از آپگرید‌ها بیشتر است و چون برای پایداری نرم‌افزار و رفع مشکلات احتمالی و بهبود جزیی آن به بازار عرضه می‌شود، معمولا رایگان هستند.

منبع:عصرارتباط

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *