جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تعمیر گوشی آسیب دیده با آّب

یکی از اتفاقات ناخوشایندی که می‌تواند عملکرد گوشی‌های هوشمند را با خطر مواجه کند وارد شدن آب و مایعات به داخل آن است. اگر گوشی هوشمند شما تصادفاً درون استخر بیفتد یا یک لیوان آب روی آن خالی شود چه عکس العملی نشان خواهید داد؟ مسلماً اگر دانش کافی برای تعمیر گوشی آسیبدیده به وسیله آب را نداشته باشید، مجبور می‌شوید هزینه زیادی برای خرید یک گوشی جدید صرف کنید. اما راه‌های بهتر و کم خرج‌تری نیز وجود دارند، با ما همراه باشید تا با ذکر چند نکته شما را با نحوه تعمیر گوشی‌های آسیب دیده به وسیله آب آشنا کنیم.

تعمیر گوشی آسیب دیده با آّب

در ابتدا باید بگوییم، اگر چنین اتفاق تلخی برای شما رخ داد در اولین حرکت سریعاً گوشی را از آب خارج کنید سپس از انجام 5 کار بر روی گوشی خیس شده خود جداً خودداری نمایید. این 5 مورد عبارتند از:

گوشی خود را روشن نکنید
از فشاردادن دکمه‌های گوشی خودداری کنید
بر روی صفحه نمایش گوشی ضربه نزنید و به هیچ وجه گوشی را تکان ندهید (این امر می‌تواند شاخص آسیب به وسیله مایعات را فعال کند که به معنای از دست رفتن گارانتی دستگاه شما است.)
از ضربه زدن به گوشی هوشمند خودداری کنید
گوشی را سرد و گرم نکنید
اکنون باید به فکر تعمیر گوشی آسیب دیده باشید، در زیر 5 گام جهت تعمیر گوشی هوشمند ذکر شده است:

گام اول، اگر گوشی شما خاموش نیست باید به سرعت آن را خاموش کنید. سپس اگر از کاور های محافظ استفاده می‌کنید آن‌ها را از گوشی جدا کرده و در پایان سیم کارت و کارت حافظه خود را نیز از گوشی خارج کنید.

گام دوم، به وسیله پارچه یا کاغذ گوشی را خشک کنید و مطمئن شوید مایع گسترش پیدا نمی‌کند.

گام سوم، اگر میزان آب وارد شده به گوشی زیاد بود از یک جاروبرقی برای خشک کردن آن استفاده کنید. همچنین می‌توانید گوشی را در یک کیسه پر از برنج خام قرار دهید، این یک ترفند قدیمی است که برنج خام می‌تواند آب را جذب کند.

گام چهارم، برای چند روز باید گوشی خود را رها کنید تا کاملاً خشک شود سپس سیم کارت و کارت حافظه خود را وارد دستگاه و آن را روشن نمایید. اگر گوشی روشن نشد باید باتری آن را شارژ کنید و اگر نشانه‌ای از شارژ شدن باتری مشاهده نکردید لازم است باتری گوشی را تعویض کنید.

گام پنجم، اگر مراحل ذکر شده مفید واقع نشد و گوشی آسیب دیده شما تعمیر نشد لازم است گوشی را به یک تعمیرگاه موبایل مطمئن ببرید.

از محافظ ضد آب بر روی گوشی خود استفاده کنید

اگر نمی‌خواهید گوشی شما مجدداً دچار چنین مشکلی شود و قصد دارید از ورود آب به داخل آن جلوگیری کنید، استفاده از محافظ‌ ضد آب ایده مناسبی است. برندهای شناخته شده‌ای نظیر Griffin Survivor وجود دارند که کاور های محافظ با قابلیت حفاظت در برابر آب تولید می‌کنند.

با قدرت واقعی گوشی هوشمند خود آشنا باشید
بسیاری از افراد از روی کنجکاوی می‌خواهند قابلیت ضد آب بودن گوشی هوشمند خود را امتحان کنند، برای این منظور باید قبل از وارد کردن گوشی هوشمند به آب، تمام شرایط، مزایا و معایب ذکر شده را رعایت کنید. در غیر این صورت ممکن است آزمایش شما با نتایج وحشتناکی رو به رو شود و گوشی شما به یک گوشی ناکارآمد و خراب تبدیل شود.
منبعmegabyte

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *