جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تصاویر 360 درجه فیس‌بوک

سال 2016 میلادی را باید به نام دنیای 360 درجه و واقعیت مجازی نوشت. کمپانی‌های مختلف دنیای تکنولوژی روز به روز در حال توسعه این تکنولوژی هستند و هر از چند گاهی اخبار جذابی را در ارتباط با خدمات و محصولات این‌چنینی می‌شنویم.  فیس‌بوک نیز یکی از آن دست کمپانی‌هایی است که مدت کمی از فعالیت آن در عرضه 360 درجه و واقعیت مجازی می‌گذرد.

تصاویر 360 درجه فیس‌بوک

ماه گذشته این کمپانی اعلام کرد که پشتیبانی از تصاویر 360 درجه فیس‌بوک به دنباله‌ی ارائه پشتیبانی از ویدیو‌های 360 درجه که سال گذشته به این سرویس اضافه شد، در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. حال پس از یک ماه سرویس مذکور به فیس‌بوک اضافه شده و در دسترس همگان قرار گرفته است. این خبر خوبی برای علاقه‌مندان به تماشای تصاویر 360 درجه است.

اساساً این قابلیت بیشتر افراد را ترغیب خواهد کرد تا به سمت استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی نظیر اوکولوس ریفت، اچ‌تی‌سی Vive و یا حتی هدست‌های ساده‌تری نظیر Gear VR سامسونگ و گوگل کارت‌برد بروند. با این حال شما برای تماشای این تصاویر بدون داشتن هر یک از این هدست‌ها نیز مشکلی نخواهید داشت و می‌توانید از تماشای این تصاویر در زوایای پویا‌تر لذت ببرید.

برای تولید این تصاویر شما نیازمند یک دوربین خواهید بود که بتواند از تولید تصاویر 360 درجه پشتیبانی کند. در حال حاضر این دوربین‌ها نسبت به دوربین‌های معمولی کمیاب‌تر هستند؛ اما می‌توان حدس زد که در آینده‌ای نزدیک این محصولات همانند سایر محصولات تکنولوژی در قفسه‌ی فروشگاه‌ها یافت شوند. با توجه به آن که کمپانی اوکولوس زیر مجموعه فیس‌بوک است، می‌توان انتظار داشت که در آینده‌ای نزدیک اتفاقات جالب‌تری برای مصرف‌کنندگان این هدست‌ها رقم بخورد.

از آنجایی که امروزه حتی دیگر کمپانی‌هایی که در عرصه تکنولوژی فعالیت نمی‌کنند (همانند کمپانی Getty با ساخت VR Division جهت پوشش واقعیت مجازی مسابقات المپیک) هم به تولید محصولات واقعیت مجازی روی آورده‌اند، می‌توان گفت که دنیای عکاسی وارد فاز جدیدی از خود خواهد شد. بنابراین در آینده‌ای نزدیک شاهد گرایش اکثر عکاسان به سمت خلق تصاویر 360 درجه خواهیم بود.

منبعubergizmo

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *