جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تبدیل لپ تاپ XP به کروم بوک

کاربرانی که از زندگی آنلاین لذت می برند می توانند لپ تاپ های ویندوز XP قدیمی خود را به دستگاه های کروم بوک تبدیل کنند.
 

از آنجاییکه ویندوز XP دیگر توسط مایکروسافت پشتیبانی نمی شود و یک ویندوز آسیب پذیر در برابر تهدیدات امنیتی است امکان ارتقاء رایگان به ویندوز 10 را ندارد. حالا کاربرانی که از زندگی آنلاین لذت می برند می توانند لپ تاپ های ویندوز XP قدیمی خود را به دستگا های کروم بوک تبدیل کنند.

مایکروسافت در پیشنهادی بی سابقه به کاربران ویندوز 7 و 8.1 امکان ارتقاء به وندوز 10 را به صورت رایگان تا پیش یک سال پس از ارائه ی ویندوز 10 ارائه داد. اما رایانه های شخصی و قدیمی که ویندوز Vista و یا XP را نصب دارند از این مزیت برخوردار نیستند. حال کمپانی به نام Neverware یک روش نسبتاً ساده برای تبدیل لپ تاپ یا دسکتاپ های ویندوز XP به دستگاه هایی با سیستم عامل کروم بوک (سیستم عامل ساده، امن و سریع توسعه یافته توسط گوگل) را ارائه داده است.

برای اینکار کافیست پس از دریافت فایل نصب Chrome OS، با کمک یک اپلیکیشن وب به نام Chromebook Recovery Utility فایل را به درایو فلش USB ارسال کنید. پس از آن سیستم را در حالت بوت از طریق درایو فلش تنظیم کنید.

مشابه نصب لینوکس “live” شما نیز می توانید Chrome OS را قبل از نصب بر روی سیستم تست کنید. اگر از سرعت و فضای سیستم عامل راضی بودید می توانید آن را نصب کنید. اما قبل از نصب مطمئن شوید که از کلیه ی فایل های مورد نیاز بک آپ گرقته باشید، چرا که با جایگزین سیستم عامل کروم همه ی فایل های قدیمی پاک می شوند.

به طور کلی سیستم عامل کروم برای نصب در رایانه های شخصی قدیمی گزینه ی مناسبی است. برخلاف اندروید این سیستم عامل برای کار با کیبورد و موس بهینه شده است. اما خوب است چند نکته را به خاطر بسپارید: سیستم عامل و اپلیکیشن های تحت وب کروم با اتصال به WiFi به مراتب مفیدتر هستند. این مساله ممکن است هنگام کار با رایانه های شخصی قدیمی کمی تشدید شود چرا که اغلب آنها از استاندارهای جدید و سریعتر WiFi پشتیبانی نمی کنند. پردازنده های قدیمی اغلب کمتر در مصرف انرژی بهینه هستند و عمر باتری در لپ تاپ های قدیمی نسبت به کروم بوک های ارزان جدید کمتر است.

منبع: Inc

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *