جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تبدیل تبلت ها به ساز موسیقی

تبلت ها تنها گجت هایی برای سرگرمی و بازی کردن و برای سرگرمی بچه ها و حتی بزرگسالان نیستند! با این اندیشه و اعتقاد می توانیم بیشتر به پیشرفت در این زمینه فکر کنیم و از امکانات ممکن برای بهتر شدن مشاغل استفاده کنیم. به عنوان مثالی از این دسته، دسته های تنظیم کننده تبلت ها را به ایستگاه های موبایل DJ تبدیل می کنند و این برای موزیسین ها تجربه ای تازه می شود.

 

tabdile tablet ba saze moosighi

 

امروزه تقریباً همه ی ابعاد تولید موسیقی دیجیتالی شده است، یک DJ تازه کار به دنبال پیشرفت در ضربات طبل خود است. ساموئل وربرگ به شرکت نیروهای هلندی توییتونیگ  پیوست با هدف اینکه نه تنها در زدن ضربات به خوبی پیشرفت کند بلکه هم به صورت سنتی و هم به شکل جدید کار کند. نتیجه ی آن دسته های تنظیم تبلت بود، کنترل های فیزیکی که برروی صفحه نمایش لمسی بوده و حس لامسه را در نرم افزارهای موسیقی استفاده می کند.

ایده ی دسته های تنظیم زمانی ایجاد شد که وربرگ توانایی های تولید آی پد را توسط یکی از همکارانش بررسی می کرد. پس از مدتی آزمایش برنامه هایی مثل virtual midi controller TouchOSC نتیجه گرفت که تجربه همیشه یکسان نیست. این کار باعث شد تا او با همکاری توییتونیگ بررسی کند که چگونه این برنامه ها می توانند با یکپارچه سازی لمس و کار با سخت افزار سنتی DJ پیشرفت کنند.

جان تیلما گسترش دهنده ی محصولات در شرکت توییتونیگ می گوید « این در اصل یک سبک است. بزرگترین مشکل ما این بود که جای اثر انگشت را به اندازه ی کافی بزرگ قرار دهیم تا هر دستگاهی آن را به عنوان اثر انگشت بشناسد. آن را با حس واقعی ترکیب کرده و ترکیب مهندسی خوبی به آن دادیم».

این گروه اکنون نمونه ی اولیه ای دارد که امیدواریم تجربه ی جدیدی برای نوازندگان باشد. پایه ی شفاف اکریلیک آن با یک کلاهک مکنده به صفحه ی لمسی می چسبد. به شکل صحیح و دقیق روی صفحه قرار می گیرد و  دسته ی لاستیکی هدایت کننده ی آن با سطح هدایت کننده ای ترکیب می شود که زیر آن قرار گرفته و حرکات واقعی را به برنامه هدایت لمسی منتقل می کند.

این شرکت با چند تولید کننده در ارتباط بوده و می گوید که در حال نمونه های بیشتری تولید خواهد شد. تیلما می گوید: « ما بر روی TouchOSC, Korg iMS-20, Korg iElectric  و iDJ2GO کار می کنیم. TouchAble و d(…)b دسته ای تنظیم را خواهند ساخت و Tuna Knobs به دلیل محصول جدید ما بر روی سری های جدید کار خواهد کرد.

دسته های تنظیم مطابق با ویندوز، اندروید و دستگاه های صفحه لمسی iOS هستند و تیم Kickstsrter را برای سرمایه گذاری جهت تزریق مدل سازی محصول انتخاب کرده است. قیمت اولیه ی آن از 12 دلار آمریکا برای یک دسته تا 115 دلار برای یک مجموعه ی 10تایی متغیر است.

منبع : مای تک

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *