جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


به روز رسانی Lynda.com

شرکت لیندا (Lynda.com) از لینکدین پس از نقض اطلاعاتی اخیر، ۵۵ هزار گذرواژه را به‌روزرسانی کرد.

به روز رسانی Lynda.com
لیندا (سایت آموزشی آنلاین) زیرشاخه لینکدین که مایکروسافت به تازگی آن را خریداری کرده، در روزهای گذشته و پس از روبرو شدن با نقض اطلاعاتی، ۵۵ هزار گذرواژه مربوط به مشتریان خود را به‌روزرسانی نمود.


این شرکت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد هکرها به یک پایگاه داده شامل اطلاعات ۹ میلیون و پانصد هزار حساب کاربری (همچون نام مشتریان، آدرس‌های ایمیل و درس‌های مرورشده) دست پیدا کرده‌اند.

یکی از سخنگویان لینکدین به فورچون اعلام داشته که پایگاه داده مورد حمله شامل ۵۵ هزار گذرواژه مربوط به حساب‌های کاربری نیز بوده است. با این حال، وی در ادامه می‌گوید این اطلاعات محرمانه کاملاً رمزگذاری شده بودند.

سخنگوی لینکدین در اظهارات بعدی خود اشاره کرد که گروه امنیت اطلاعات این شرکت برای رمزگذاری داده‌ها، از الگوریتم PBKDFv2 استفاده نموده است.

برخی از الگوریتم‌های رمزگذاری همچون استاندارد bcrypt، نسبت به دیگران از جمله MD5 قدیمی که به سادگی قابل رمزگشایی است، ارجح محسوب می‌شوند.
سخنگوی مورد اشاره در پاسخ به پرسش فورچون پیرامون زمان حمله و نیز موارد به مخاطره افتاده، تنها به این گفته اکتفا کرد که: «این حمله به تازگی اتفاق افتاده و ما تمام اقدامات لازم برای کاهش اثرات آن را به کار گرفته‌ایم.»

لیندا نیز گفته است که در حال آگاه‌سازی قربانیان این دزدی است. سخنگوی لینکدین اظهار می‌دارد: «ما هیچ مدرکی مبنی بر افشای عمومی این داده‌ها نداریم.»

لینکدین، سایت شبکه اجتماعی در خصوص شغل و حرفه، سال گذشته لیندا را با بهای یک میلیارد و پانصد میلیون دلار خریداری کرد.
سپس مایکروسافت نیز در ماه ژوئن از تمایل خود برای خرید لینکدین با بهای ۲۶ میلیارد و دویست میلیون دلار خبر داد و قرار است این معامله در همین ماه نهایی شود.
منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *