جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بنیانگذار بیت‌کوین کیست

تنها دو ساعت پس از آنکه برخی سایت‌های تکنولوژی یک کارآفرین استرالیایی را بنیانگذار واقعی بیت‌کوین خواندند پلیس استرالیا خانه او در سیدنی را مورد تفتیش قرار داد.

سایت‌های تکنولوژی Craig Wright استرالیایی را همان ساتوشی ناکاموتو خواندند که امروزه او را به عنوان بنیانگذار بیت‌کوین می‌شناسیم کسی که تا به حال واقعا شناسایی نشده است.

بنیانگذار بیت‌کوین کیست

سایت‌های گیزمودو و Wired چند ساعت قبل و بر اساس فایل مصاحبه‌ای  Craig Wright استرالیایی را یکی از نخستین برنامه‌نویسان پول بیت‌کوین معرفی کرده بودند. هر دو سایت نوشته بودند که اعتقاد دارند آقای Wright در توسعه این واحد پولی مشهور اینترنتی نقش داشته است.

در همین حال افرادی که Wright را می‌شناسند می‌گویند که شک دارند او همان ساتوشی ناکاموتو باشد و احتمالا سایت‌های گیزمودو و Wired فریب اطلاعات اشتباه را خورده‌اند.

 

 

حدود ۱۰ پلیس استرالیا ساعت یک بعد از ظهر به وقت سیدنی به خانه آقای Wright در محله گوردون مراجعه کردند و خانه و گاراژ آن را مورد تفتیش قرار دادند.

در همین حال پلیس استرالیا طی بیانیه‌ای اعلام کرده که این تفتیش ارتباطی با موضوع بیت‌کوین ندارد و یک موضوع مالیاتی بوده است. همچنین رویتر گزارش داده که دفتر کار آقای Wright هم مورد این تفتیش قرار گرفته است.

در همین حال گفته می‌شود که حدود یک هفته است که این خانه خالی بوده است.

صاحب اصلی این خانه به گاردین گفته که آقای Wright و همسرش این خانه را در سال ۲۰۱۲ از او رهن کرده بودند.

در همین حال صاحبخانه گفته است که از شش ماه قبل آنها رهن این خانه را به اجاره ماهانه تبدیل کرده بودند و از اوایل ماه دسامبر ( ده روز قبل ) این خانه را کاملا ترک کردند. به گفته صاحبخانه آقای Wright به او گفته بود که آنها در حال رفتن به لندن هستند.

 

مردی در غبار

هویت واقعی بنیانگذار بیت‌کوین یعنی ساتوشی ناکاماتو هیچ وقت تاکنون مشخص نشده هر چند رسانه‌ها تلاش زیادی برای آن انجام داده اند.

در همین حال اطلاعات حاکی از آن است که Wright شخصی فعال در صنعت تکنولوژی استرالیا بوده است.

گیزمودو بر اساس متن پیاده شده یک گفت و گو بین یک عضو سازمان مالیاتی استرالیا و آقای Wright و چندین ایمیل او  به این نتیجه رسیده که او همان کسی که است که پشت توسعه اولیه بیت‌کوین قرار داشته است.

گیزمودو به خصوص به ایمیلی اشاره می‌کند که Wright به یک وکیل درباره پرونده مالیاتی‌اش فرستاده و در آنجا نامه به اسم ناکاموتو و در داخل پرانتز احتمالا Craig امضا شده است.

موضوع گرفتن مالیات از بیت‌کوین در استرالیا از سال ۲۰۱۴ شکل قانونی به خود گرفت در این زمان بیت‌کوین به عنوان یک دارایی شناخته شد.

گیزمودو ایمیل دیگری را نیز از Wright منتشر کرده که مربوط به سال ۲۰۰۸ است و او در آنجا می‌گوید که : من روی مدل جدیدی از پول الکترونیکی کار کرده‌ام. بیت‌ کش یا بیت‌کوین …

گاردین استرالیا در تماسی با یکی از شرکتهایی که Wright در آن کار میکرد از آنها پرسید آیا آقای Wright همان بنیانگذار بیت‌کوین است که فردی که پشت خط بود تلفن را قطع کرد.

بیت کوین چیست؟
بیت کوین (به انگلیسی: Bitcoin) بیتکوین یک نوآوری اینترنتی با کارکردهای مشابه «پول بی پشتوانه» یا پول حکومتی است. نوآوری بودن بیتکوین به این معناست که خالقان آن توانسته‌اند آنرا در مدت کوتاهی از یک ایده به یک واقعیت اثرگذار بر دنیای اقتصاد و مراکز سیاست پژوهی مبدل کنند. زیرا در چندسال گذشته ارزش بیتکوین در بازارهای جهانی از چند صدم دلار به صدها دلار افزایش یافته استاما پول بودن یک جایگاه حقوقی است و پول بودن بیتکوین منوط به پذیرش جایگاه حقوقی آن از سوی دولت هاست. تا کنون هیچ دولتی پول بودن بیتکوین را تایید نکرده است و دولت‌های ایالات متحده آمریکا، جمهوری فدرال آلمان و جمهوری خلق چین بر کالا بودن بیتکوین تاکید دارند

منبع ویکی پدیا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *