جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بلژیک در صدر استفاده از IPv6

پروتکل‌های اینترنتی، سیستم شناسایی و مکان‌یابی را برای رایانه‌های فعال در شبکه و ترافیک روترها در سطح اینترنت فراهم می‌سازند. در حال حاضر پروتکل اینترنتی نسخه 6 (Internet Protocol version 6) که به اختصار از آن با عنوان IPv6 یاد می‌شود، جدیدترین پروتکل اینترنتی (IP)  در حوزه ارتباطات به حساب می‌آید.

بلژیک در صدر استفاده از IPv6

نکته قابل توجه در خصوص این پروتکل آن است که هرگاه به مطلب و یا وب‌سایتی مراجعه کنید که در آن لیستی از نرخ استفاده کابران از این پروتکل اینترنتی منتشر شده باشد، نام بلژک را در صدر لیست مشاهده خواهید کرد. موضوعی که باعث شده نام این شرکت به جز شکلات، ویفر و الماس در حوزه‌های دیگر نیز برسر زبان‌ها بیفتد.

بدنیست بدانید میزان استفاده گوگل از IPv6 در مقایسه با دیگر پروتکل‌ها، در سراسر جهان 12 درصد است اما این رقم برای بلژیک، 45 درصد عنوان شده است.

با این تفاسیر، وب‌سایت Networkworld دلایل اصلی رسیدن بلژیک به این جایگاه را از Eric Vyncke یکی از روسای شورای IPv6 بلژیک پرس و جو کرده است.

– ترکیب جغرافیایی و جمعیتی بلژیک به عنوان کشوری کوچک با تراکم جمعیتی بالا (11 میلیون نفر) و اینکه طولانی‌ترین فاصله بین مناطق شهری در این کشور تنها 240 کیلومتر است باعث شده پهنای باند (کابل یا xDSL) در تمامی مناطق آن به‌کار گرفته شود.

– به جز در موارد ضروری، تمامی شرکت‌ها به ویژه در زمینه ارائه خدمات کابلی با کمبود آدرس‌های IPv4 روبرو شده‌اند.

– تفاهم‌نامه‌ای میان انجمن آی‌اس‌پی‌ها، پلیس سایبری، رگولاتوری‌ها و وزیر امور اقتصاد منعقد شده تا محدودیت به‌اشتراک‌گذاری یک آدرس IPv4 برای حداکثر 16 سرویس‌گیرنده لحاظ شود. همین امر محدودیت‌های زیادی را در خصوص راهکارهای طراحیIPv4 از جمله NAT/CGN ایجاد کرده است.

– فرهنگ بلژیک ترکیبی از فرهنگ آلمانی و لاتین است. از همین رو ما معمولا اثرات بلندمدت را دنبال می‌کنیم و خود را درگیر فرایندهای مورد نیاز برای رسیدن به هدف نخواهیم کرد.

– سه ISP مهم بلژیک در جلسه شورای IPv6 حضور داشتند و به تبیین چشم‌اندازها و تجربه کاری خود پرداختند. با استناد به این جلسه به‌نظر می‌رسد فضای رقابتی نیز در به‌کارگیری استاندارد جدید بی‌تاثیر نبوده است.

– تمامی اعضای شورای IPv6 تقریبا از یک نسل هستند (با سنی از 35 تا 55 سال) و مدیریت این شورا نیز پشتیبان آن‌ها است تا با پذیرش خطر، پیاده‌سازی راهکارهای جدید و انتشار پیام شورا را در دستورکار قرار دهند.

Vyncke در پاسخ به پرسشی در خصوص میزان آگاهی مردم بلژیک از به‌کارگیری این پروتکل ارتباطی نیز می‌گوید:

“به جز افراد فنی و متخصص تقریبا هیچ‌کس نمی‌داند که ما در جایگاه برتر در سطح جهانی قرار داریم.”

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *