جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بلندگوی هوشمند گوگل هوم به نمایشگر مجهز می‌شود

ظاهرا گوگل مدل جدیدی از بلندگوی هوشمند «گوگل هوم» توسعه می‌دهد که به نمایشگر لمسی مجهز شده است.

بلندگوی هوشمند گوگل هوم به نمایشگر مجهز می‌شود

نسل جدید بلندگوهای هوشمند به نمایشگر مجهز شده‌اند که تعامل کاربران را با این محصولات افزایش می‌دهد. پس از عرضه بلندگوی هوشمند «اکو شو» آمازون با صفحه‌نمایش، به‌ نظر می‌رسد سازندگان بیشتری مایل هستند بلندگوهای هوشمند جدید خود را با نمایشگر ارائه دهند و شرکت گوگل نیز از این موضوع استقبال کرده است.

بر اساس یک شایعه جدید، شرکت گوگل احتمالاً در حال آماده‌سازی یک مدل از بلندگوی هوشمند گوگل هوم (Google Home) است که به نمایشگر مجهز خواهد بود؛ عرضه بلندگوی هوشمند جدید گوگل هوم با صفحه‌نمایش به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهای یوتیوب را روی بلندگوی هوشمند خود مشاهده کنند؛ از مسیریابی گوگل مپ کمک بگیرند؛ در اینترنت به جست‌وجو بپردازند و تعامل بیشتری با بلندگوی هوشمند خود داشته باشند.

مدل جدید بلندگوی گوگل هوم که به صفحه‌نمایش مجهز شده است، با اسم‌ رمز Quartz توسعه می‌یابد؛ اما شاید بخواهید بدانید چگونه مشخصات این بلندگو فاش شده است؟ بررسی‌ صورت‌گرفته روی کدهای جدیدترین نسخه از برنامه Google با شماره نسخه v.7.14.15 به بلندگوی هوشمند جدید گوگل اشاره می‌کند و کلماتی مانند یوتیوب، ویدیو و مروگر را شامل می‌‏شود.

در حال‌حاضر، شرکت آمازون بلندگوی هوشمند اکو شو (Echo Show) را با نمایشگر لمسی ۷ اینچی به فروش می‏‌رساند. ماه گذشته، گوگل سرویس یوتیوب را از این دستگاه حذف کرد، زیرا آمازون از ارائه قابلیت «پخش خودکار» به‌عنوان یک گزینه دلخواه توسط کاربران خودداری کرده بود. علاوه‌ بر این، به خریداران بلندگوی هوشمند اکو شو اجازه داده نشد کانال‌های یوتیوب مورد علاقه‌ی خود را دنبال کنند.

ماه گذشته، شرکت آمازون بلندگوی هوشمند دیگری از سری «اکو» با نمایشگر معرفی کرد که اکو اسپات (Echo Spot) نامیده می‌‏شود. این بلندگوی هوشمند که به نمایشگر گرد ۲.۵ اینچی مجهز شده است، در تاریخ ۱۹ دسامبر (۲۸ آذر) عرضه خواهد شد.

بلندگوی هوشمند گوگل هوم به کاربران اجازه می‌دهد لوازم هوشمند را در خانه‌ی خود کنترل کنند؛ از آخرین وضعیت آب‌وهوا، اخبار و نتایج مسابقات ورزشی مطلع شوند و همچنین هشدار تنظیم کنند. اضافه شدن یک صفحه‌نمایش به بلندگوهای هوشمند گوگل هوم، باعث خواهد شد این محصولات کاربردی‌تر شوند و همچنین، آن‌ها را به رقیب قدرت‌مندتری در مقایسه با محصولات آمازون از سری «اکو» با نمایشگر تبدیل خواهد کرد.

در حال‌‌حاضر، سری بلندگوهای هوشمند «گوگل هوم» شامل سه عضو است؛ گوگل هوم مینی، گوگل هوم و گوگل هوم مکس. گوگل هوم مینی که ارزان‌قیمت‌‏ترین بلندگوی هوشمند با برند گوگل است، برچسب قیمتی ۴۹ دلاری دارد و از گوگل اسیستنت بهره می‌گیرد. گوگل هوم مکس که دیگر عضو جدید از سری بلندگوهای هوشمند گوگل هوم است، با قیمت ۳۹۹ دلار راهی بازار خواهد شد و می‌تواند صدای کاربران را تشخیص دهد؛ با تشخیص صدای کاربران، بلندگوی هوشمند گوگل هوم مکس دستورات مخصوص به هر کاربر را اجرا خواهد کرد و نتیجه جست‌وجوها و عملکرد بلندگوی هوشمند جدید گوگل بر اساس رفتار کاربر شخصی‌سازی می‌شود.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *