جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


بزرگترین هواپیمای دنیا سقوط کرد

هواپیمای 90 متری AirLander 10 پس از آنکه در دومین پرواز آزمایشی‌اش چیزی در حدود یک ساعت و نیم در آسمان بود، در بازگشت به فرودگاهی در شمال لندن دچار افت ارتفاع شد و با دماغه به سمت زمین آمد.

بزرگترین هواپیمای دنیا سقوط کرد

شرکت سازنده این هواپیما هنوز دلیل وقوع این حادثه را اعلام نکرده است. مسئولان Hybrid Air Vehicles تنها به گفتن این نکته که بزرگ‌ترین هواپیمای جهان در طول این پرواز آزمایشی تمامی انتظارات را برآورده کرده، اکتفا کرده‌اند. خوشبختانه در این حادثه خلبان‌ها آسیبی ندیده‌اند و تنها دماغه هواپیما نیاز به تعمیر دارد. جالب است که سقوط این هواپیمای هلیومی با همه سقوط‌های دیگر متفاوت است.

در حال حاضر واحد بررسی حوادث هوایی دولت بریتانیا در حال بررسی دلیل وقوع این حادثه است. AirLander 10 که ترکیبی از بالون، بالگرد و هواپیما به حساب می‌آید تقریبا 15 متر از بزرگ‌ترین هواپیمای مسافربری جهان، بزرگ‌تر است. این هواپیما هفته گذشته اولین پرواز آزمایشی را پشت‌سر گذاشته بود. پروازی که اتفاقا بدون مشکل نبود و این غول هوایی را مجبور کرد به دلیل مشکلات فنی، به جای 90 دقیقه، 20 دقیقه در هوا بماند.

ایرلندر از چهار موتور استفاده می‌کند و هیچ طراحی و ساختار داخلی برای آن درنظر گرفته نشده است. حفظ ساختار و طراحی این هواپیما از طریق فشار 38 هزار متر مکعبی گاز هلیوم در داخل پوسته هواپیما (که از فیبرکربن فوق‌ سبک ساخته شده) انجام می‌شود.

این هواپیما در ابتدا برای انجام فعالیت‌های نظارتی در ارتش ایالات متحده آمریکا طراحی شد اما در سال 2013 میلادی و با کاهش بودجه وزارت دفاع، توسعه آن متوقف شد. شرکت سازنده یعنی Hybrid Air Vehicles پس از این، 4.4 میلیون دلار از طریق کمپین‌های جذب سرمایه جمع‌آوری کرد و کمک‌های مالی اتحادیه اروپا و دولت بریتانیا هم به احیای این پروژه منجر شد.

طراحی ایرلندر به صورتی انجام شده که با حضور سرنشین، پنج روز در هوا به حرکت خود ادامه دهد. بدون حضور سرنشینان، این زمان به دو هفته می‌رسد. این هواپیما توان حمل 10 تن محموله را با سرعت حداکثر  145کیلومتر بر ساعت دارد

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *